کدمصاحبه:0911/920417

5 تیر 1392

فرهنگی
یادداشت 2 ریاست دانشگاه
درخصوص حماسه سياسي و حماسه اقتصادي

امسال سال مهمي در حوزه‌هاي سياسي و اقتصادي است و به همين علت نيز توسط رهبر معظم انقلاب سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي نام گرفته است. در حوزه سياسي در آستانه انتخابات بسيار مهم رياست جمهوري هستيم و با توجه به اقدامات دشمن، مهم‌ترين مسأله كشور در حال حاضر فائق آمدن بر مشكلات اقتصادي و بهبود شاخص‌هاي مربوط به اقتصاد است. در اين خصوص به موارد زير اشاره مي‌شود:

  1. حماسه يعني واقعة جهادگونه و پرشور. براي حل مشكلات و پيش رفتن كشور حماسه لازم است. حماسه يعني حركت جهش‌گونه براي پيشرفت كشور. حماسه يعني حضور آگاهانه و جهادي مردم در صحنه. پس امروز كشور ما به حماسه نياز دارد.
  2. مقدمه حماسه اميد است. اگر اميد باشد حماسه ايجاد مي‌شود. حماسه با عقل هدايت مي‌شود. حماسه با ايمان پشتيباني مي‌شود. حماسه از دلهاي پراميد و پرنشاط مي‌جوشد. پس وظيفه تك تك نخبگان و دلسوزان اين كشور گسترش فضاي اميد و خوش‌بيني براي تحقق چشم‌اندازها و ايجاد نشاط براي آحاد اين ملت است.
  3. موانع وقوع حماسه ايجاد فضاي بدبيني و فضاي سوء ظن است و اين راهبرد دشمن است. در فضاي بدبيني و فضاي سياه‌نمايي، اميد رخت بر مي‌بندد و حماسه خلق نمي‌شود. پس مراقبت كنيم آگاهانه يا ناآگاهانه در زميني كه دشمن طراحي كرده است بازي نكنيم. سياه‌نمايي، نااميد كردن كار دشمن است، نقادي دلسوزانه و اصلاح كننده كار دوستان است.
  4. شايد به جرأت بتوان گفت امروز بزرگترين امتحان كمك قولي و عملي به خلق حماسه يا جلوگيري از خلق آن است. خدا را شاكريم كه جامعه علمي كشور از جمله دانشگاهيان دانشگاه صنعتي اصفهان با اقدامات جهادي چند سال گذشته بزرگترين خدمت را در جهت ايجاد اميد و خلق حماسه در كشور داشته‌اند و انشاء ا... در سال حماسه سياسي و حماسه اقتصادي بتوانيم بهتر از گذشته از پس اين امتحان بزرگ الهي برآييم.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               محمد اسماعیل همداني‌ گلشن

                                                                                                رئيس دانشگاه

 

دیدگاه شما:

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.