کدخبر:1155/940303

3 خرداد 1394

همکاری علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با دانشگاه های سلیمانیه کردستان عراق + گزارش ویدئویی
با امضاء تفاهم نامه همکاری با مسئولین دانشگاه های سلیمانیه:
همکاری علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با دانشگاه های سلیمانیه کردستان عراق + گزارش ویدئویی
با حضور جمعی از مسئولین و اعضای هیأت علمی دانشگاه های سلیمانیه و پلی تکنیک سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در دانشگاه صنعتی اصفهان، زمینه های همکاری علمی مشترک میان طرفین بررسی شد.

در این دیدار رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر اهمیت گسترش همکاری‌های بین‌المللی در حوزه علم و فناوری گفت: دعوت از رؤسای دانشگاه‌های معتبر و بزرگ سلیمانیه کردستان عراق به منظور افزایش همکاری ها، بر این مبنا و با توجه به اولویت همکاری با کشورهای منطقه بوده است.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی افزود: ظرفیت ها و توانمندی های مهم دانشگاه صنعتی اصفهان و نیز جایگاه برجسته این دانشگاه در رتبه بندی های اخیر بین المللی، ضمن ایجاد علاقه به منظور همکاری دانشگاه های سلیمانیه عراق با دانشگاه صنعتی اصفهان، فرصتی مناسب به منظور رشد چشمگیر ارتباطات بین‌المللی این دانشگاه را فراهم آورده است.

وی با اشاره به زمینه های همکاری مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و این دو دانشگاه سلیمانیه کردستان عراق تصریح کرد: همکاری در حوزه تحصیلات تکمیلی و تبادل دانشجو، ارائه دوره های کوتاه‌مدت و بلندمدت توسط اساتید برجسته دانشگاه صنعتی اصفهان به این دو دانشگاه، میزبانی از فرصت های مطالعاتی دانشجویان و بهره گیری از اساتید راهنما در دوره های تحصیلات تکمیلی، از خدمات قابل ارائه توسط دانشگاه صنعتی اصفهان به این دانشگاه ها می باشد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که کشور عراق در حال حاضر به دلیل گام نهادن در مسیر بازسازی و توسعه نیازمند انجام طرح‌های پژوهشی بسیار مهمی است، اضافه کرد: تجربیات جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه صنعتی اصفهان در این حوزه، زمینه ساز تعریف پروژه‌های مشترک توسط اساتید این دانشگاه‌ها و همکاری در این خصوص خواهد بود.

رئیس دانشگاه سلیمانیه کردستان عراق نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی دو کشور ایران و عراق ابراز امیدواری کرد؛ همکاری‌های علمی و پژوهشی بین دو کشور گسترش یابد.

دکتر صلاح‌الدین سعید با بیان این که پژوهش‌های علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه‌های مختلف بسیار مورد توجه است تصریح کرد: این دانشگاه یکی از بهترین و باتجربه‌ترین دانشگاه‌های صنعتی ایران و جهان است.

وی با اشاره به تعطیلی دانشگاه سلیمانیه درزمان حکومت رژیم بعث عراق گفت: استفاده از تجربیات و ظرفیت‌های دانشگاه صنعتی اصفهان برای ارتقای سطح فعالیت‌های دانشگاه سلیمانیه بسیار مؤثر خواهد بود.

رئیس دانشگاه سلیمانیه عراق با تأکید بر پیشینه صنعتی استان اصفهان و نقش شهر اصفهان در توسعه صنعتی ایران اضافه کرد: همکاری میان دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه‌های سلیمانیه عراق زمینه مناسبی را به منظور ارتقای سطح همکاری‌های منطقه‌ای دو کشور ایران و عراق فراهم خواهد آورد.

وی با بیان سوابق مناسب دانشگاه سلیمانیه اقلیم کردستان عراق گفت: این دانشگاه هم اینک در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول فعالیت آموزشی است و بسیاری از مدیران اجرایی و سیاسی و مسئولین کنونی کردستان عراق از دانش آموختگان این دانشگاه هستند.

دکتر فریدون علی رییس دانشگاه پلی تکنیک سلیمانیه عراق نیز در این دیدار با اشاره به سابقه و روابط فرهنگی ایران و عراق خواستار گسترش روابط علمی و پژوهشی و تبادل دانشجو با دانشگاه صنعتی اصفهان شد.

در این آئین مسئولین و اعضای هیأت علمی دانشگاه های سلیمانیه و پلی تکنیک سلیمانیه اقلیم کردستان عراق از توانمندی ها، ظرفیت ها و بخش های مختلف آموزشی و پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان دیدن کردند.

در پایان نیز تفاهم نامه همکاری مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه های سلیمانیه اقلیم کردستان عراق به منظور همکاری در حوزه های پژوهشی مورد تفاهم امضاء گردید.

گزارش تصویری...

گزارش ویدئویی...

گزارش تلویزیونی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.