کدخبر:1056/940330

30 خرداد 1394

نخستین نشست کمیته راهبری طرح تحول دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
با حضور هیأت رئیسه دانشگاه و رؤسای کمیته‌های مطالعاتی:
نخستین نشست کمیته راهبری طرح تحول دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
نخستین نشست کمیته راهبری طرح تحول دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور هیأت رئیسه دانشگاه و رؤسای کمیته‌های مطالعاتی این طرح برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست اجماع همگانی، علمی بودن روند تدوین برنامه و شاخص‌های آن و منتج به نتیجه عملی و عملیاتی شدن را سه ویژگی لازم برای برنامه تحول دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد و گفت: اجماع همگانی در دانشگاه و حضور پررنگ دانشگاهیان در روند تدوین طرح، ضمانت اجرایی مناسبی برای پیاده‌سازی این برنامه خواهد بود.

دکتر مدرس هاشمی با اشاره به برخی مشکلات برنامه راهبردی قبلی دانشگاه افزود: نتیجه این اشکالات عدم تأثیرگذاری عملی در سیاست‌های دانشگاه است. 

وی اضافه کرد: یکی از اهداف برگزاری این نشست با حضور رؤسای کمیته‌های مطالعاتی طرح تحول دانشگاه، بررسی و بحث در کلیات این طرح مهم است.

مدیر دفتر برنامه ریزی راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست با بیان تاريخچه تدوين برنامه راهبردي در این دانشگاه، به تشریح اقدامات صورت گرفته در دوره جديد این دفتر پرداخت.

دکتر بهروز ارباب شیرانی گفت: پس از ابلاغ حكم مديريت جديد دفتر با ارائه گزارش تجزيه و تحليل برنامه‌ راهبردي قبلي، ارائه سمينار در هيأت رئيسه دانشگاه و ارائه پيشنهاديه مقدماتي طرح تحول، پيشنهاديه نهايي مورد تصويب هيأت رئيسه دانشگاه قرار گرفت.

وی انتخاب و ابلاغ احكام رؤسا و اعضاي كميته‌هاي مطالعاتی، ارائه كليات پيشنهاديه در شوراي دانشگاه، انتخاب و ابلاغ احكام اعضاي كميته راهبري، برگزاري جلسات شوراي طرح، نشست هم انديشي مسئولين و اعضاي كميته‌هاي مطالعاتي و ارائه تجربيات دانشگاه هاي صنعتي شريف و فردوسي مشهد و برگزاري جلسات كميته فرهنگ‌سازي و كميته‌هاي مطالعاتي را از دیگر اقدامات انجام شده توسط دفتر برنامه‌ریزی راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان در طی این مدت عنوان کرد.

ارباب شیرانی در ادامه، مأموریت، چالش‌ها و مسائل، شایستگی‌ها و قابلیت‌های دانشگاه و فرهنگ‌سازی برنامه را محورهای اصلی تدوین برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد و گفت: برنامه راهبردي اساساً از جنس تغيير و تحول است و عزم و اراده‌ي اين تحول بايد از بالاترين سطوح مديريتي و تصميم‌گيري آغاز شده و به‌تدريج به طور سازمان يافته در بدنه دانشگاه رسوخ يابد.

وی استفاده از همه شيوه‌ها و روش‌هاي كارآمد فرهنگ‌سازي براي همراه كردن بدنه دانشگاه با محتواي برنامه تغيير و تحول را بسیار مهم دانست و افزود: برای افزايش اعتبار و عملياتي شدن برنامه، حضور و استفاده از ديدگاه‌ها و نظرات ذينفعان خارج از دانشگاه در مراحل مختلف تدوين برنامه ضروري است.

مدیر دفتر برنامه ریزی راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان تصریح کرد: مشارکت بیش از 50 نفر از اعضای هیأت علمی این دانشگاه در تدوین برنامه تحول، از نکات مهم و تأثیرگذار و نشان دهنده اهمیت این طرح می باشد.

در ادامه این نشست رؤساي كميته‌هاي مطالعاتي طرح تدوین برنامه تحول دانشگاه صنعتی اصفهان به بیان نظرات خود پیرامون این طرح پرداختند.

نگارش واقع‌بینانه، توجه ویژه به تعاملات درونی و بیرونی دانشگاه، اهمیت استقلال و هماهنگی دانشگاه‌های برتر کشور در پیشبرد برنامه‌های راهبردی، لزوم همراهی وزارت علوم، بازنگری در روند روش‌های تربیت علمی دانشجویان، در نظر گرفتن الگوی روشن برای استخدام اعضای هیأت علمی، استفاده از تجربیات دانشگاه‌های موفق دنیا، الگوی ساختاری اجرایی، اداری، عمرانی و فرهنگی متناسب با نام دانشگاه، اهمیت برنامه‌های کوتاه و میان مدت، نظام کنترل پروژه قدرتمند برای اجرای طرح و فرهنگ‌سازی مناسب برای همسو کردن دانشگاهیان در برنامه تحول دانشگاه صنعتی اصفهان، از جمله مهم‌ترین مباحث مطرح شده در این بخش از نشست بود.

گفتنی است: طرح تحول دانشگاه صنعتی اصفهان با تلاش دفتر برنامه ریزی راهبردی این دانشگاه و با هدف ارائه چشم‌انداز فعالیت‌های مختلف این دانشگاه تا سال 1404 در حال تدوین و آماده‌سازی است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.