کدخبر:1528/940904

4 آذر 1394

سومین جشنواره و نمایشگاه ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد + گزارش ویدئویی
با حضور دانشجویان، اساتید، متخصصان و ایده‌پردازان:
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد + گزارش ویدئویی
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات با حضور دانشجویان، اساتید، متخصصان و ایده‌پردازان در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

دبیر سومین جشنوارة امنیت فضای تبادل اطلاعات، تربیت دانش‌آموختگان دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان نیروهایی فن‌آفرین در مهم‌ترین زمینه‌های فناوری و علمی فناوری اطلاعات را یکی از مهمترین اهداف این جشنواره دانست و گفت: برگزاری این جشنواره به عنوان یک برنامه ترویجی موجب معرفی افراد متخصص به کشور خواهد شد و این موضوع ارزش افزوده علمی، فنی و اقتصادی برای کشور را به دنبال خواهد داشت.

دکتر برنجکوب با اشاره به توسعه مناسب سومین دوره جشنواره امنیت فضای تبادل اطلاعات، افزود: در حال حاضر استان اصفهان حداقل دارای رتبه دوم ظرفیت حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات است و تداوم برگزاری این جشنواره منجر به آماده‌سازی جوانان فهیم و عالم کشور برای تحقق تبدیل علم به ثروت خواهد شد.

وی با تاکید بر ظرفیت مناسب علمی و پژوهشی حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات در دانشگاه صنعتی اصفهان، گفت: این دانشگاه در زمینه‌های گوناگون این حوزه همواره پیشرو بوده است.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري اصفهان نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه ترویجی افتا، با اشاره به فعالیت های مناسب دانشگاه صنعتی اصفهان، در حوزه امنیت فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات، گفت: خوشبختانه با توجه به مجموعه امکانات و امتیازات دانشگاهی استان اصفهان و فعالان حوزه آپا، شاهد وضعیت مناسبی در این حوزه هستیم.

حسين سيستاني با بیان این که توجه به مقوله امنیت فضای تبادل اطلاعات در دستگاه‌ها و سازمان های مختلف یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است، افزود: خوشبختانه دستگاه‌های گوناگون استان، با توجه به اهمیت این موضوع اقدامات گوناگونی را انجام داده‌ و فعالیت‌هایی را نیز در دست اقدام دارند.

وی با ابراز رضایت از حضور فعالان عرصه افتا در این دوره از جشنواره، آینده مقابله با بدافزارها و امنیت رایانه‌ای را روشن توصیف کرد و گفت: خوشبختانه استان اصفهان جزو پیشگامان این حرکت در کشور است.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني استانداري اصفهان، اهمیت ویژه امنیت فضای تبادل اطلاعات و ارتباطات در راستای توسعه دولت الکترونیک را ضرورتی بسیار مهم دانست و گفت: با ارتباطاتی که با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور داشته ایم تاکنون 30 برنامه در دستور کار قرار گرفته که بخشی از این فعالیت ها به مقوله امنیت اطلاعات باز می گردد و در صورت اجرایی شدن، موفقیت هایی را در این زمینه در استان اصفهان به دنبال خواهد داشت.

همچنین دبیر اجرایی سومین جشنواره و نمایشگاه ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات، با اشاره به گسترش برنامه های این دوره از جشنواره، افزود: بخش مقدماتی جشنواره شامل مسابقات فتح پرچم بود و مرحله نهایی نیز به صورت "ماراتن افتا" برگزار شد و در نهایت 6 تیم از میان بیش از 137 تن از خبرگان امنیتی کشور در یک ماراتن 24 ساعته با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با بیان این که دانشجویان، صاحبان صنعت، متولیان امنیت فضای تبادل اطلاعات و شرکت‌های با سابقه و تازه تأسیس حوزه افتا با ارایه طرح‌های فناورانه دانشگاهی، در "نمایشگاه ترویجی افتا" مطابق با آخرین اخبار و رویدادهای امنیتی در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات، به معرفی بدافزارها، آسیب‌پذیری‌ها، روش‌های دفاع و همچنین روش های مقابله با نفوذ به شبکه پرداختند، گفت: 50 پوستر با موضوع ایده ها و چالش های حوزه امنیت اطلاعات و ارتباطات در قالب "رویداد کسب و کار نو افتا" به نمایش گذاشته شد.

سنایی با بیان این که از میان طرح‌های حضوری 3 طرح برتر توسط هیئت داوران این دوره از جشنواره برگزیده شدند، اعلام کرد: این طرح ها با حمایت ویژه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان منجر به کسب و کار نو در زمینه افتا خواهد شد.

وی، بکر بودن، انتخاب مسیر درست برای صنعتی شدن طرح های ارایه شده و در کنار یکدیگر قرار گرفتن دانشجویان، اساتید، متخصصان، ایده‌پردازان و اشخاصی که در حوزه هک اخلاقی فعالیت می کنند را مهم‌ترین ویژگی سومین جشنواره امنیت فضای تبادل اطلاعات دانست و ابراز امیدواری کرد این جشنواره نتایج مثبتی در این حوزه برای کشور به دنبال داشته باشد.

گفتنی است خبرگان امنیت اطلاعات و ارتباطات به عنوان انسان هایی پیشرو در حوزه امنیت، تکنیک‌های نفوذ و دفاع را برای امن کردن سیستم‌ سازمان‌ها و زیرساخت‌های حیاتی کشور در مقابل حملات سایبری به کار می برند.

 

گزارش ویدئویی...

گزارش تصویری...

گزارش تلویزیونی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.