کدخبر:1138/940631

31 شهريور 1394

سومین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
در دومرحله مهرماه و آذرماه سال جاری:
سومین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
سومین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات پائیز سال جاری و در دو مرحله به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

دبیر این جشنواره ملی با اعلام خبر فوق گفت: سومین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات با محوریت مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان در دو مرحله مقدماتی(آنلاین) در قالب مسابقه CTF و مرحله نهایی با هدف برگزاری همایش، سمینارها و کارگاه‌های تخصصی به همراه نمایشگاه ترویجی و رویداد کسب و کار نو افتا در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌گردد.

دکتر مهدی برنجکوب با اشاره به ویژگی‌های مسابقه ملی فتح پرچم(CTF بعنوان مرحله نخست این جشنواره گفت: مسابقات CTF يك مانور شبيه‌سازي شده در فضاي سايبري محسوب می شود كه در آن متخصصین امنیت اطلاعات به رقابت با يكديگر می‌پردازند.

وی افزود: در اين مسابقه هر تيم تلاش مي‌كند از مواضع از پيش تعيين شده در رايانه يا شبكه اختصاصي خود دفاع نموده و در عين حال به طور همزمان با گذر از سد امنيتي ساير تيم‌ها، پرچم خود را در سيستم‌هاي آنها برافراشته نماید.

مدیر مرکز تخصصی آپا دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان محورهای مورد ارزیابی در این نوع رقابت تصریح کرد: شبکه ،وب ،پنهان نگاری، رمزنگاری، جرم‌شناسی، کشف آسیب‌پذیری و مهندسي معكوس (Reverse-engineering) از جمله توانايي‌هايي است كه در این مسابقات مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

برنجکوب به حضور برگزیدگان مرحله نخست این جشنواره در مرحله دوم به عنوان ماراتن افتا اشاره کرد و افزود: در این مرحله با طرح  یک چالش کلیدی در زمینه امنیت فضای تبادل اطلاعات، شرکت‌کنندگان به ایده‌پردازی در مورد آن پرداخته و پس از آن به مدت 24 ساعت به توسعه طرح خود پرداخته و در پایان در همایش پایانی به دفاع از طرح کسب و کار خود می‌پردازند.

وی اضافه کرد: تیم‌های برگزیده این رقابت‌ها، ضمن دریافت جوایزی ارزنده از سوی حامیان جشنواره،از تسهیلات ویژه برای راه‌اندازی یک کسب و کار نو در زمینه افتا برخوردار خواهند شد.

دبیر سومین جشنواره ملی امنیت فضای تبادل اطلاعات، آخرین مهلت برای ثبت نام در  مرحله نخست این جشنواره در قالب مسابقه ملی فتح پرچم(CTF) را چهارم مهرماه جاری بیان کرد و ادامه داد: مرحله نهایی این رویداد بزرگ امنیتی در فضای تبادل اطلاعات با حضور متخصصین، پژوهشگران، مدیران و کارشناسان فناوری اطلاعات، دانشجویان، اساتید، خبرگان و علاقه مندان این حوزه ، 4 و 5 آذرماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

برنجکوب با اشاره به برنامه های جنبی این جشنواره ملی، افزود: برگزاری کارگاه های تخصصی به همراه نمایشگاه ترویجی امنیت فضای تبادل اطلاعات شامل غرفه های آگاهی رسانی عمومی در زمینه امنیت اطلاعات و ارتباطات، ایده‌های نو افتا، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی افتا، شرکت‌های تازه تأسیس در زمینه افتا و نیز غرفه‌های مربوط به حامیان اصلی جشنواره از جمله این برنامه ها خواهد بود.

شایان ذکر است: علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و نیز ثبت نام در رقابت برخط فتح پرچم(CTF) می‌توانند به پرتال این جشنواره به نشانی http://festival.nsec.ir مراجعه نمایند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.