کدخبر:0858/931224

24 اسفند 1393

دانشگاه صنعتی اصفهان به دانشگاه نسل سوم تبدیل خواهد شد
معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:
دانشگاه صنعتی اصفهان به دانشگاه نسل سوم تبدیل خواهد شد
معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از بازدید از توانمندی ها و دستاوردهای دانشگاه صنعتی اصفهان و نشست مشترک با اعضای هیات رئیسه و مدیران حوزه اداری و مالی دانشگاه گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان همواره جزو سه دانشگاه برتر کشور قرار دارد و پژوهش های علمی موفق، کسب جایگاهی مناسب برای این دانشگاه در رتبه بندی های بین المللی اخیر را به دنبال داشته است.

دکتر محمدحسین امید با اشاره به موفقیت های گوناگون دانشگاه صنعتی اصفهان، بر پیشتازی این دانشگاه در کارآفرینی و تولید ثروت از علم تاکید کرد و گفت: زیرساخت های مناسب آموزشی و پژوهشی موجب ارتقای این دانشگاه به دانشگاه نسل سوم خواهد شد.

وی با بیان این که دانشگاه صنعتی اصفهان از گذشته دارای زیرساخت های مناسبی بوده است، اختصاص اعتبارات پروژه های عمرانی به این دانشگاه در سالیان اخیر را ناکافی دانست و گفت: بعضی از ساختمان های این دانشگاه دارای قدمتی حدوداً چهل ساله هستند که بعضی از آنها به بازسازی و مرمت جدی نیاز دارند.

معاون اداری و مالی وزیر علوم، تعمیر و تجهیز امکانات رفاهی و پژوهشی، تامین آب برای حفظ فضای سبز و اعتبارات دانشگاه صنعتی اصفهان را از جمله مشکلاتی دانست که وزارت علوم برای کمک به حل آنها برنامه های خوبی را در نظر گرفته است.

وی همچنین از برنامه فاینانس وزارت علوم و دریافت وام ارزی با مشارکت کشور چین برای دانشگاه های کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد بخش قابل توجهی از این وام ارزی به دانشگاه صنعتی اصفهان اختصاص یابد تا برای بهسازی و ارتقای آزمایشگاه های این دانشگاه به کار گرفته شود.

محمدحسین امید در این نشست به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای رشد اعتبارات دانشگاه ها در سال آینده اشاره و تاکید کرد: دانشگاه هایی که در ارتقای جایگاه کشور در رتبه بندی های جهانی نقش دارند از اولویت بیشتری برای اختصاص صددرصدی بودجه برخوردار هستند.

وی در ادامه تلاش دکتر مدرس هاشمی برای تاسیس بنیاد دانشگاه صنعتی اصفهان را قابل تقدیر دانست و با تاکید بر لزوم مشارکت خیرین در تجهیز و ارتقای امکانات آموزشی، پژوهشی و رفاهی این دانشگاه، گفت: پنجاه درصد از هزینه پروژه هایی که توسط این بنیاد انجام شود از طرف وزارت علوم تامین خواهد شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه این نشست با بیان تاريخچه این دانشگاه، به ارایه گزارشی از ساختارهاي پژوهشی و دستاوردهای دانشگاه در سال 1393 پرداخت و برنامه های راهبردی و یک ساله دانشگاه صنعتی اصفهان برای ارتقای جایگاه بین المللی را ارایه نمود.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست با ارایه برنامه یک ساله معاونت اداری مالی به بیان اهداف و اقدامات اجرایی در این زمینه پرداخت و گفت: از سال 1383 تاکنون با روند كاهشي تعداد نيروي انساني غير هيأت علمي  (رسمي و پيماني) در دانشگاه مواجه بوده ایم که برای این موضوع باید برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد.

دکتر خادمی همچنین با اشاره به وضعيت اعتبارات این دانشگاه، برضرورت تامين تجهيزات High Tech تاکید کرد و  به بیان مهمترین مسایل حوزه اداري و مالي دانشگاه صنعتي اصفهان پرداخت.

گفتنی است معاون اداری و مالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری چهارشنبه گذشته با هدف آشنایی با امکانات و دستاوردهای دانشگاه صنعتی اصفهان و رایزنی برای اختصاص اعتبارات حوزه های مختلف در نشست مشترکی با حضور اعضای هیات رئیسه و مدیران حوزه اداری و مالی در این دانشگاه حضور یافت.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.