کدخبر:120690

12 شهریور 1390

از پژوهش هاي کاربردي بيوتکنولوژي دانشگاه صنعتي اصفهان حمايت مي شود

روابط عمومي دانشگاه صنعتي اصفهان : رئيس پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيک و زيست فناوري در دانشگاه صنعتي اصفهان با بيان اينکه حمايت از طرح هاي گروهي و اولويت دار کشور را بايد در برنامه ريزي هاي پژوهشي در نظر بگيريم گفت : بايد در بخشي که دانش فني ، نيروي انساني و تجهيزات لازم موجود است با همفکري و تبادل نظر گروهي به نتيجه مطلوب برسيم.
دکتر عباس صاحبقدم لطفي در ديدار با اعضاء پژوهشکده بيوتکنولوژي دانشگاه صنعتي اصفهان گفت : با توجه به شرايط کنوني، کشور به سمتي حرکت کرده است که از پژوهش هاي منجر به خدمات و کالا بيشتر حمايت مي شود.
وي با بيان اينکه بين 50 تا 60 درصد بودجه شواري عالي عتف به پژوهش هاي اولويت دار اختصاص يافته است افزود: اساتيد و محققان کشور مي توانند با تشکيل شرکت هاي دانش بنيان يا همکاري با اين شرکت ها، حمايت هاي بيشتري براي تجاري سازي دستاوردهاي علمي و فناوري خود جذب نمايند.
رئيس پژوهشگاه ملي مهندسي ژنتيک، با اشاره به توانمندي دانشگاه صنعتي اصفهان در حوزه بيوتکنولوژي خاطر نشان کرد : پژوهش هايي که منجر به توليد مقالات علمي با ضريب تآثير بالا باشد نيز، به عنوان يک ضرورت علمي در کشور مورد حمايت است.
همچنين در اين ديدار، معاون پژوهشي معاونت علمي و فناوري نهاد رياست جمهوري حضور يافت و گفت : با اجراي طرح هايي چون پرداخت پژوهانه به رساله هاي دکتري، حمايت از طرح هاي اولويت دار کشور در مقاطع تحصيلات تکميلي و بعضاً کارشناسي، و حمايت از شرکت هاي دانش بنيان ، ارتباط مناسبي بين نيازهاي جامعه و تلاش هاي محققان ايجاد شده است.
در اين جلسه رييس پژوهشکده بيوتکنولوژي دانشگاه صنعتي اصفهان با معرفي بخش هاي مختلف اين پژوهشكده و دستاوردهاي اخير آن گفت: در پژوهشکده بيوتکنولوژي يک همگرايي بين رشته اي باعث شکل گيري دانش فني و دستاوردهاي علمي كم نظيري شده است.
دکتر حيدرپور پژوهشکده بيوتکنولوژي دانشگاه صنعتي اصفهان را مرجعي براي ارايه راهکارهاي خلاقانه براي پاسخگويي به چالش ها و نيازهاي علمي کشور در اين حوزه دانست و گفت: رويکرد تمام طرح هاي اين مرکز، کاربردي است که اميدواريم بتواند براي تجاري شدن، حمايت مورد نياز را اخذ نمايد.
گفتني است راه اندازي اولين پايلوت توليد بيوگاز کشور، بومي سازي طراحي انواع نرم افزارهاي محاسبات آماري و شبکه سازي با محوريت طرح هاي بيولوژيکي و تدوين دانش فني براي استحصال بيوهيدرومتالوژيکي طلا از ذخاير و باطله هاي معدني ايران، از جمله طرح هايي بودند که براي ورود به مرحله نيمه صنعتي و يا تجاري سازي، در اين جلسه معرفي شدند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.