کدخبر:1234/900801

27 مهر 1390

به همّت نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه صنعتي اصفهان:
برگزاري همایش تبيين ازدواج دانشجویی در دانشگاه صنعتی اصفهان
همایش بررسی ازدواج دانشجویی با سخنرانی حجت­ الاسلام دهنوی و با حضور صدها نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در تالار شیخ بهایی این دانشگاه برگزار شد.

حجت­ الاسلام والمسلمين دهنوی در این همایش که با استقبال فراوان دانشجویان همراه بود به بحث پیرامون فرصت­ها و چالش­های ازدواج دانشجویی پرداخت.
کارشناس موضوع ازدواج دلایل مخالفت با ازدواج­های اینترنتی را عدم آشنایی رودررو و شناخت صحیح از یکدیگر دانست و افزود: دلبستگی­هایی که در محیط­های چت­روم ایجاد می­ شود احساسات کاذب را در طرفین ایجاد می­کند و هر کدام از آنها می­توانند با دادن اطلاعات غلط تصویر ذهنی بسیار خوبی را برای شخصِ مقابل فراهم نمایندواين امر پس از ازدواج و درک واقعیات و شناخت صحیح از یکدیگر طلاق را به دنبال خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه یکی از خصوصیات بارز عشق این است که عقل انسان را تحت تأثير قرار مي دهد گفت: وقتی دوستی­هایی قبل از ازدواج شکل می­ گیرد با توجه به خصوصیات دوران جوانی موجب می­شود تا فقط خوبی­ها و نکات مثبتِ شخصیتِ مقابل دیده شود و اگر معایب هم توسط دیگران تذکر داده شود به هیچ وجه مورد قبول دختر یا پسر واقع­ نمی­گردد.
بر همین اساس ورود احساسات به قلب انسان قبل از تصمیم­گیری جدی و قطعی به ازدواج عواقب نامطلوبي را به دنبال دارد.
در ادامه این همایش حجت­ الاسلام والمسلمين دهنوی به سؤالات دانشجويان پيرامون مبحث ازدواج پاسخ داد.
این همایش اولین جلسه با موضوع ازدواج در سال تحصیلی جدید بود که به همّت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

دیدگاه شما

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.