کدخبر:1409/13981024

24 دی 1398

بيانيه هيات رئيسه دانشگاه صنعتي اصفهان در پي حوادث اخير

دانشگاهیان محترم

با سلام

حوادث پیاپی دو هفته اخیر تألم عمیق جامعه را موجب شد. جامعه علمی کشور از فقدان سردار عالیقدر شهید حاج قاسم سلیمانی از سویی و سوگ عزیزان میهن و برومند جوانان دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان در حادثه سقوط هواپیما دردمندانه گریست. در کنار این وقایع دردناک، ناهماهنگی و عدم اطلاع رسانی شفاف باعث بروز نگرانی فراگیر از نحوه مدیریت بخش های مختلف کشور شد.

اعتقاد داریم دانشگاه به عنوان زبان ملت و خاستگاه پرسشگری، عالی ترین جایگاه مطالبه مردمی از مدیران را دارد. دانشگاهیان به عنوان نخبگانی که باید نگران حیثیت علمی، اجتماعی و بین المللی کشور باشند، براساس وظیفه ذاتی این نهاد بلند مرتبه، طبیعی است که پیشگام در مطالبه توضیح باشند. فضای عمومی دانشگاه، اعم از ارکان تصمیم گیری، نهادها و تشکل ها و مدیریت های میانی همه به این مسأله معتقدند.

آنچه در کنار این رسالت ذاتی نباید مخدوش شود آسیب به ساحت بلند دانشگاه و رفتارهای احساسی و خارج از شأن آن است. تجمع های دانشگاه ها باید براساس قوانین آن، شعارهای دانشگاهی باید مبتنی بر ادب و هنجارهاي دانشگاه و تضارب آراء مطابق بر قواعد آن باشد.

هیأت رئیسه دانشگاه اطمينان دارد در شرایط کشوری که اراده آن بر حفظ استقلال خویش است و بر این اساس همواره دچار بد خواهی هاست، جامعه دانشگاهی ساحت آن را حفظ و از آن دفاع مي نمایند و فضای تضارب آراء و احترام به حقوق دیگران را لازم مي شمارند، روند اخذ مجوز برای تجمع را طی مي نمایند و خواسته های قابل دفاع در پیشگاه خردمندان مطالبه مي نمایند. مسیر مطالبه را منطبق با جایگاه دانشگاه مي دانند و احترام به عقاید در عین تفاوت دیدگاه را ملحوظ مي دارند.

سلامت جوانان افتخار آفرین ایران را از خداوند بزرگ مسألت داریم.

هیأت رئیسه دانشگاه صنعتی اصفهان

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.