کدخبر:1533/13950330

30 خرداد 1395

ضمن قرارگیری در میان 600 دانشگاه برتر جهان:
پیشتازی دانشگاه صنعتی اصفهان درعلم مهندسی مواد ایران
براساس رتبه بندی جدید مؤسسه بین المللی شانگهای در سال 2016، دانشگاه صنعتی اصفهان ضمن قرارگیری در میان 600 دانشگاه برتر جهان درعلم مهندسی مواد، بعنوان برترین دانشگاه ایرانی این رشته معرفی شد.

در این رتبه بندی، ضمن معرفی دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان برترین دانشگاه جمهوری اسلامی ایران، این دانشگاه به همراه دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه تهران، سه دانشگاه ایرانی قرار گرفته در بازه رتبه ای 600-401 در جمع 600 دانشگاه برتر دنیا در حوزه مهندسی مواد معرفی گردید.

رتبه بندی شانگهای که برای اولین بار در ژوئن سال 2003 در قالب یک پروژه بزرگ در کشور چین منتشر شد و به صورت سالانه روزآمد می شود، یکی از معتبرترین رتبه بندی های جهانی است که نتایج آن توسط دانشگاه ژیائوتنگ شانگهای منتشر می شود.

این مؤسسه به منظور مطابقت بهتر با نیازهای متنوع دانشگاه ها جهت مقایسه همه جانبه عملکرد خویش در سطوح جهانی، از سال 2009 تاکنون همه ساله رتبه ‌بندی موضوعی خود را نیز منتشر می نماید.

بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)؛ رتبه بندی شانگهای در سال 2016 با روش شناسی جدید و کاملا متفاوت نسبت به سال های گذشته، دانشگاه های برتر دنیا را در حیطه های مهندسی رتبه بندی و نتایج آن را منتشر نموده است.

بر این مبنا، مؤسسه شانگهای در حالی در مرحله اول رتبه بندی موضوعی خود در سال 2016، فهرست دانشگاه های برتر در 7 حوزه مرتبط با علوم مهندسی را منتشر نموده که در سال های گذشته نتایج رتبه بندی کلی و موضوعی شانگهای همزمان با یکدیگر منتشر می شد.

این مؤسسه در رتبه بندی جدید خود ضمن تغییر شاخص های خویش، پایگاه استنادی مورد استفاده خود را از وب آو ساینس به اسکوپوس تغییر داده و همچنین تنها مقالات پژوهشی، مقالات مروری و مقالات کنفرانس های مربوط به سال های 2014-2010 را در محاسبات رتبه مؤسسات مورد استفاده قرار داده است.

 

دیدگاه شما

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.