کدخبر:1952/20230603

13 خرداد 1402

دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌کند: همایش معرفی ظرفیت های پژوهش و فناوری در همکاری با سزامی و سرن
دانشگاه صنعتی اصفهان در نظر دارد یک همایش یک روزه برای «معرفی ظرفیت‌های همکاری با سرن و سزامی» در تاریخ ۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزار نماید.

این همایش فرصت مناسبی برای شناخت پتانسیل‌های حاصل از مشارکت با این دو مرکز علمی معتبر در زمینه‌های توسعه فناوری های نوین است.

در این همایش یک روزه  علاوه بر مروری بر  گزارش عملکرد همکاری با این دو مرکز علمی، پتانسیل های حاصل از مشارکت از دیدگاه‌های مختلف و در سه محور کاربردهای علمی-پژوهشی،  کاربردهای صنعتی و دانش بنیان و امکانات موجود برای مشارکت در ساخت قطعات مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

سرن و سزامی دو مرکز بین‌المللی هستند که بر پایه‌ی شتاب دهنده‌های ذرات بناگذاشته شده‌اند. در سزامی با استفاده از تابش سینکروترون، امکان مطالعه‌ی خواص مواد برای تحقیقات علوم بنیادی و کاربردی در حوزه‌های مختلف فراهم می‌آید. شتاب‌دهنده‌ی سرن نیز برای مطالعه‌ی خواص ذرات تشکیل دهنده‌ی عالم به کار می‌رود.
دانشگاه صنعتی صفهان  به عنوان یک عضو موثر در این دو پروژه، نقش مهمی در گسترش روابط علمی دانشگاه‌های ایران با این دو مرکز همواره داشته است.

 

عضویت چند موسسه و دانشگاه ایرانی در آزمایش‌های «مرکز تحققات هسته‌ای اروپا (سرن)» نیز سرآغاز یک مسیر طولانی برای مشارکت در پیشبرد لبه‌های علم و همچنین انتقال دانش و فناوری های مرتبط به داخل کشور می‌باشد.این عضویت همچنین فرصت ویژه‌ای برای بهره بردن از یک آزمایشگاه پیشرفته برای شناخت ساختار مواد برای ما فراهم می‌آورد.

گفتنی است مخاطبان این همایش علاوه بر جامعه‌ی دانشگاهی و دانشجویان، شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان در زمینه‌های مرتبط می‌باشد.

مهلت ثبت نام: 31 خرداد ماه 1402

جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به وب سایت همایش مراجعه نمایید.

https://english.iut.ac.ir/SESAME-Workshop

https://international.iut.ac.ir/SESAME-Workshop

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.