کدخبر:1317/20230513

23 ارديبهشت 1402

همزمان با برگزاری سومین جشنواره اشتغال و کارآموزی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان:
دومین دوره مسابقات رباتیک دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
دومین دوره مسابقات رباتیک با حضور بیش از 100 شرکت کننده جوان از دانشگاه ها و آموزشگاه های سراسر کشور، 20 و 21 اردیبهشت ماه به همت دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد. در کنار این مسابقات، نمایشگاهی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و صنعتی در قالب سومین جشنواره اشتغال و کارآموزی برپا شد.

دانشجویان و دانش آموزان در قالب 30 تیم با ربات های جذاب تخصصی و مسیر یاب در 5 لیگ میکروماس، مسیریاب، چالش های صنعتی و چالش شرکت های رعد و پاکدین، مهارت و توانمندی خود را به معرض نمایش گذاشتند.

سيد پدرام محسني مسئول برگزاري این مسابقات با بیان اینکه در دومین دوره این رقابت ها، استقبال بالایی از لیگ های چالش صنعتی و مسیر انجام شده است افزود: 12 تیم در این دو رقابت که با بالاترین استانداردهای جهانی برگزار می شود حضور دارند.  

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان با حضور در لیگ های میکروموس، مسیریاب، چالش صنعتی خلاقیت و توانمندی خود را به آزمون می گذارند ادامه داد: لیگ میکروموس، در سطح دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتر و به صورت کاملا دقیق و حرفه ای طراحی شده است.

محسنی به مسابقه چالش های صنعتی دو شرکت شناخته شده رعد و پاکدین اشاره داشت و افزود: دانشجویان ربات هایی را در این بخش می سازند که در خط تولید کارخانه ها به صورت عملیاتی کاربرد خواهد داشت.  

دکتر صفوی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در حاشیه بازدید از رویداد رباتیک و سومین جشنواره اشتغال و کارآموزی، خلق این فرصت ها را برای شرکت های دانش بنیان و دانشجویان یک امتیاز مشترک دانست.

دکتر صفوی با بیان اینکه، شرکت های دانش بنیان می توانند با حضور در بین دانشجویان مستعد دانشگاه، نیروهای خبره را شناسایی کنند افزود: دانشجویان نیز با نیازهای واقعی و شرایط بازار کار آشنا شده و مسیر آموزشی و پژوهشی خود را پیدا میکنند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اقدام ارزنده دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر برای فراهم آوردن این فرصت را قدر دانست و گفت: ایجاد امید و انگیزه در نسل جوان و پویای دانشجو، قطعا کاهش میزان مهاجرت نخبگان را در پی خواهد داشت.

گفتنی است سومین جشنواره اشتغال و کارآموزی با حضور 21 شرکت در حوزه های مهندسی پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، برق و کامپیوتر و اتوماسیون صنعتی برگزار شد.

دکترمحمد صدقی استادیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و دبیر اجرایی این رویداد از استقبال بالای دانشجویان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این رویداد ایجاد انگیزه و امید برای دانشجویان بود تا بتواند در کنار مسیر درسی خود، تصور بهتری از آینده شغلی و کاری پیدا کنند.

دکتر صدقی افزود: شرکت های دانش بنیان ضمن ارائه توانمندی ها و دستاوردهای خود، اقدام به جذب کارآموز و تربیت متخصص از بین دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان می­کنند. انتظار می رود بخش زیادی از این دانشجویان بتوانند در آینده خودشان هم در مسیر ایجاد شرکت های دانش بنیان یا پیوستن به این شرکت ها قرار گیرند.

در پایان دومین دوره مسابقات رباتیک در  لیگ مسیریاب تیم میلاد نور از شهر گرگان مقام اول را کسب کرد. تیم استار نیز از شهرگرگان، در جایگاه دوم ایستاد و تیم مارسل از اصفهان به مقام سوم دست یافت.

در لیگ چالش صنعتی تیم لاوان از شهر کرمان توانست مقام نخست را کسب کند، تیم New Foder1 از تبریز و تیم کیهان از کرمان در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

عنوان بهترین طراحی چالش صنعتی به تیم کیهان اعطا شد.

داوران در این دوره از رقابت ها برای لیگ میکروموس، برنده ای مشخص نکردند و در این بخش از تیم  forbreath قدردانی شد.

اسامی اعضای تیم ها:

گزارش تصویری

گزارش خبری

گزارش ویدیویی

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.