کدخبر:1635/14011216

16 اسفند 1401

بازدید نمایندگان مؤسسه جغرافیا و اکولوژی شیجیانگ چین از ایستگاه تحقیقاتی اکوسیستم های بیابان (DEFSI) دانشگاه صنعتی اصفهان
ایستگاه تحقیقاتی اکوسیستم های بیابان ( دفسی) با همکاری آکادمی علوم چین و مؤسسه تحقیقاتی جغرافیا و اکولوژی شیجیانگ چین، از سال 1396 احداث شده است و در طول 5 سال گذشته داده های ارزشمندی اکولوژیکی را برای محققان این دانشگاه گردآوری نموده است.   

دکتر نورالله میرغفاری رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به سفر پنج روزه هیئت تحقیقاتی این موسسه بیان داشت: همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، این مؤسسه تحقیقاتی برای بازدید و ارزیابی سایت تحقیقاتی دانشگاه صنعتی اصفهان آمدند و همچنین با ارائه سمینارعلمی آخرین یافته های علمی خود را در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی کشور چین با اعضای این دانشکده به اشتراک گذاشتند. 
دکتر میرغفاری با اشاره به فعالیت دوره پنج ساله ایستگاه تحقیقاتی اکوسیستم های بیابان دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: داده های هواشناسی، پارامترهای خاک و نور در مدلسازی اکولوژی محققان دانشگاه صنعتی اصفهان مورد استفاده قرار می گیرد. 
پروفسور لیو وینجیانگ از موسسه تحقیقاتی جغرافیا و اکولوژی چین نیز در این بازدید عملکرد ایستگاه تحقیقاتی دانشگاه صنعتی اصفهان را بسیار خوب ارزیابی کرد و این ایستگاه را یکی از برترین ایستگاه ها در جمع 19 ایستگاه تحقیقاتی دنیا دانست.  
لیو وینجیانگ با بیان اینکه، ایستگاه های تحقیقاتی اکولوژیکی به صورت شبکه ای از ایستگاه های تحقیقاتی فعالیت می کند، افزود: 19 ایستگاه تحقیقاتی در کشورهای آسیای میانه از جمله ازبکستان، قزاقستان و ... مشغول به کار است. 
عضو اکادمی علوم و فناوری چین با بیان اینکه با توسعه این ایستگاه تحقیقاتی، می توانیم در آینده نزدیک آن را به شاخه ای از آکادمی تحقیقاتی چین متصل کنیم، گفت: هدف مؤسسه کمک به کشورها در زمینه مدیریت، ارزیابی و پایش تغییرات اکوسیستم ها است و در این زمینه حمایت های علمی و مادی انجام می گیرد. 

گفتنی است، انتظار می رود، این ایستگاه تحقیقاتی در آینده نزدیک بعد از امضای تفاهم نامه به شبکه پایش و رصد هواشناسی کشور و استان اصفهان متصل و داده های آن مورد استفاده سازمان هواشناسی کشور قرار گیرد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.