کدخبر:2008/14010413

13 تیر 1401

باهدف توسعه آموزش‌های مهارت‌محور در دانشگاه‌ها
امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور
تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و استان اصفهان، در راستای اجرای طرح ملی توانمندسازی مهارتی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ظهر امروز دوشنبه ۱۳ تیرماه، با حضور معاون سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و مسئولین اداره کل فنی و حرفه‌ای استان اصفهان منعقد شد.

دکتر حمیدرضا صفوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در آئین امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه صنعتی اصفهان و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و استان اصفهان، با بیان اینکه کشور ناگزیر باید به سمت آموزش‌های مهارت‌محور حرکت کند؛ تأکید کرد: تجربه کشورهای بزرگ دنیا نشان می‌دهد، به آموزش‌های حرفه‌ای و تربیت تکنسین‌های خبره، در آموزشگاه‌های خصوصی و در کنار آموزش‌های آکادمیک دانشگاهی توجه جدی شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان، به اجرای طرح دستیار فناوری که باهدف آموزش مهارت‌های کاربردی به دانشجویان  در دانشگاه برگزار می‌شود اشاره داشت و خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای نیز می‌تواند در کنار آموزش‌های علمی دانشگاه، آموزش‌های مهارت‌محور را با ایجاد دوره‌های کارآموزی هدفمند و علمی توسعه دهد.

دکتر علی حسین شهریور، معاون آموزش، برنامه‌ریزی و سنجش سازمان فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این نشست با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه در سطح ملی با دانشگاه صنعتی اصفهان نشان از توجه سازمان فنی و حرفه‌ای به ظرفیت‌های بالای دانشگاه صنعتی اصفهان به‌عنوان دانشگاه مرجع دارد بیان کرد: تربیت نیروی انسانی ماهر برای بازار کار وجه اشتراک همکاری مشترک دانشگاه و این سازمان است.

دکتر شهریور، با تأکید بر نیاز فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به آموزش‌های مهارتی خاطرنشان کرد: ۷۰ تا ۸۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه برای آموزش‌های سطح ۱ و ۲ مهارتی به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه می‌کنند چرا که افراد جامعه آگاه‌اند که مدرک دانشگاهی به‌تنهایی ایجاد اشتغال نمی‌کند .

معاون سازمان فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه بازار کار تشنه نیروی کار ماهر است؛ افزود: مسئولیت ما و دانشگاه در کنار یکدیگر است که نسبت به مهارت‌افزایی و توانمندی دانشجویان در کنار آموزش‌های سطح بالای علمی اهتمام داشته باشیم.

وی از برگزاری طرح‌های مهارتی ویژه دانشجویان و دانش‌آموختگان در دانشگاه‌ها با همکاری وزارت عتف یادکرد و گفت: اکنون این امکان وجود دارد که دانشجویان همراه با گذراندن واحدهای درسی و اخذ دانشنامه، مدرک مهارتی بین‌المللی سازمان فنی و حرفه‌ای را نیز کسب کنند.

معاون سازمان فنی و حرفه‌ای با امضای این  تفاهم‌نامه خواستار همکاری اساتید دانشگاه صنعتی اصفهان برای ارتقا سطح آموزشی مربیان سازمان فنی و حرفه‌ای شد.

دکتر آرش اخوان، مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به تفاهم‌نامه‌های موفق دانشگاه صنعتی اصفهان با دانشکده‌های مهندسی نساجی و مواد، خواستار گسترش همکاری‌های این سازمان با دانشگاه صنعتی اصفهان برای توسعه آموزش‌های مهارت‌محور برای دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان شد.

شایان‌ذکر است در پایان این نشست، دو تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان دانشگاه صنعتی اصفهان و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و اداره کل آموزش  فنی و حرفه‌ای  استان اصفهان منعقد شد.

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.