کدخبر:0900/14000801

1 آبان 1400

سومين دوره طرح توانمندسازي صدف در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد
با اجراي سومين دوره طرح توانمندسازي صدف در دانشگاه صنعتي اصفهان، بيش از 100 نفر از دانشجويان و فارغ التحصيلان نخبه این دانشگاه براي انتخاب مسير شغلي آينده و نقش آفريني در ساختار نوآوري و فن آفريني كشور هدايت و راهنمايي شدند.

دكتر صبيحه سليمانيان زاد، مدیر اجرایی بنیاد مرحوم دکتر زین الدین، با اعلام اين خبر گفت: هدف از برگزاري اين دوره ارتقاء توانمندی های دانشجویان نخبه و مشارکت فعال دانشجویان در ساختار نوآوري و فن آفريني كشور است.
استاد دانشگاه صنعتي اصفهان افزود: ابتدا پيشنهاد اجرای این طرح توسط بنیاد نوآوری و توسعه فناوری مرحوم دکتر محمود شیخ زین الدین به دانشگاه صنعتي اصفهان داده شد که مورد استقبال قرار گرفت و مقرر شد اجرای آن تحت نظارت معاونت آموزشی دانشگاه انجام شود.
وی به انعقاد قرارداد مشترك دانشگاه صنعتي اصفهان و بنیاد دکتر زین الدین و حمایت مادی و معنوی این دانشگاه در این راستا اشاره داشت و خاطر نشان کرد: با همکاری دفتر برنامه‌ریزی و ارتقاء کیفیت آموزشی و دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی اصفهان، اين دوره كار خود را از تيرماه 1400 به صورت مجازي آغاز كرد. 
سليمانيان زاد با بيان اين كه در این طرح با برگزاري كارگاه هاي تخصصي به شرکت کنندگان کمک مي شود تا ابتدا به خودشناسی برسند و توانمندي هاي خود را براي نقش آفريني در اكوسيستم بشناسند افزود:  بسيار به اين مسئله برخورد كرديم كه يك دانشجو با وجود وضعیت تحصیلی خوب و دانش بالا قادر به تشكيل يا اداره يك كسب و كار نيست چرا كه به روحيات و توانمندي هاي خود آگاه نيست.
وي افزود: با اجراي اين طرح به يك فرد با ظرفيت علمي بالا كمك مي كنيم جنبه هاي ديگري از شخصيت و توانمندي هاي خود را بشناسد. به طور مثال ممكن است يك فرد ذاتا يك مدير خوب و يا پژوهشگر خوبي  باشد اما نسبت به توانایی خود آگاهی کافی نداشته باشد. در نهايت  این دوره به پيداكردن مسير شغلي يك دانش اموخته نخبه منجر مي شود. 
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتي اصفهان گفت: در سومين دوره طرح صدف، ۱۹ نفر در مقطع دکتری، ۳۹ نفردر مقطع كارشناسي ارشد و ۴۵ نفردر مقطع کارشناسی از دانشگاه صنعتي اصفهان شركت داشتند. 
شایان ذکر است 97 درصد شرکت کنندگان این دوره با اعلام رضایت بالا از اولین دوره طرح صدف(94 درصد)، شرکت در این دوره را به دوستان خود پیشنهاد می کنند. 
گفتني است اين دوره سه ماهه با حمايت پارک فناوری پردیس، بنياد دكتر زين الدين و با همكاري پویش پیشتازی به صورت مجازي با برگزاري كارگاه هاي آموزشي از تيرماه آغاز شد و در شهريورماه شركت كنندگان با برگزاري يك تور مجازي با شركت هاي منتخب فناور در شهرك علمي و تحقيقاتي اصفهان آشنا و براي گذراندن دوره كارآموزي به اين شركت ها معرفي شدند تا آنچه به صورت تئوري آموختند را در عمل تمرين كنند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.