کدخبر:1440/14000627

27 شهريور 1400

برگزیدگان مسابقه ی «دروازه ی دانش»معرفی شدند
آیین اعلام نتایج نهایی مسابقه طراحی «دروازه دانش»، عصر چهارشنبه 24 شهریورماه در خانه تاریخی صفوی با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیأت داوران و شرکت کنندگان در این رویداد معماری برگزار شد.

این مسابقه میان جامعه معماران کشور با موضوع طراحی پل ارتباطی میان دو پهنه ی منطقه تجارت فناوری و نوآوری و بخش نمایشگاهی و دروازهای برای ورود به عرصهی فناور محور در مقیاس فراشهری با عنوان دروازه دانش، اردیبهشت ماه امسال اعلام فراخوان شد و با انجام مراحل داوری نهایی روز چهارشنبه24 شهریورماه، برندگان مشخص و معرفی شدند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این آیین با اشاره به رسالت دانشگاه های نسل سوم و چهارم گفت: درک درست از دانشگاه کارآفرین به عنوان یک دانشگاه نسل سوم و چهارم بسیار ضروری است.

دکتر سید مهدی ابطحی با بیان این‌که در کشور ما کاریکاتوری از مفاهیمی همچون دانشگاه کارآفرین ارایه می شود که چندان به عمق آن‌ها اندیشیده نشده است؛ افزود: دانشگاه کارآفرین آموزش را از نسل اول و پژوهش را از نسل دوم با خود دارد اما به لحاظ ماهیت و رویکرد تغییر شکل کیفی داده است.

وی با تأکید بر این‌که رسالت دانشگاه نسل سوم، پاسخگویی به نیازهای جامعه است خاطر نشان کرد: دانشگاه نسل سوم در خدمت جامعه است. این دانشگاه با مردم دیوار و مرز ندارد. مردم را درک می‌کند. با امر صرف آموزش تکلیفش تمام نیست. بلکه آموزشی می‌دهد که برای  آینده کشور و بشریت مفید باشد؛ تحقیقی می‌کند که پیش برنده علم است، استاد محققی نیست که در خلوت خود تحقیق می‌کند. انسانی است که تحقیق کردن در مسائل جامعه را آموزش می‌دهد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان از طراحی المان شهری دروازه دانش به عنوان اولین طرح در سطح دانشگاه های کشور که به آینده نگاه دارد یاد کرد و افزود: ما در دروازه دانش، نسلی نو از دانشگاه بی مرز با جامعه و مرتبط با مردم را می خواهیم نشان دهیم.

ابطحی ضمن قدردانی از تلاش های تیم برگزارکننده رویداد و شرکت کنندگان در این مسابقه با بیان این‌که نقطه اتکاء اصلی جامعه ایرانی، فرهیختگانی هستند که به کشور می اندیشند تصریح کرد: تا اینجا کوشش خوبی در ساماندهی طرح منطقه تجارت فناوری و نوآوری صورت گرفته است و لازم است با انتشار آثار برگزیدگان و تدوین مفاهیم نماد دروازه دانش این رویداد مهم در جامعه دانشگاهی دنبال شود.

دکتر محمد رضا قانعی رئیس هیأت داوران مسابقه دروازه دانش نیز با ارایه گزارشی از روند داوری و ارزیابی طرح ها گفت: ما با برگزاری این رقابت، برداشت های جامعه حرفه ای معماران در رابطه با یک مفهوم که نگاه به آینده دارد را به رقابت گذاشتیم.

وی افزود: همانطورکه نگاه معماران به آینده است، با پیشنهاد این مسابقه علاوه بر این‌که تلاش کردیم این مفهوم ارزشمند را به جامعه معرفی کنیم، توانستیم  ارزیابی از نگاه و رویکرد جامعه حرفه ای خود به‌دست آوریم.

مدیرعامل شرکت معماری پل شیر با بیان این‌که دروازه دانش تلاشی برای جبران عقب ماندگی ما از عصرخرد، نوآوری و خلاقیت است، خاطر نشان کرد: این پل میانبری به سمت عصر نوآوری و تلاشی حرفه ای در سال 1400 است که باید در تاریخ ثبت شود.

داور این رقابت معماری با اشاره به این‌که 300 نفر در این طرح ثبت نام کردند و در مرحله اول داوری 101 طرح اصیل که قطعا از جایی برداشت نشده است، به‌دست آمد؛ افزود: نتیجه ارزیابی ما از جامعه حرفه ای معماران جوان کشور بسیار مثبت بود. در شرایط اجتماعی و اقتصادی فعلی کشور، این 101 طرح اصیل نشان دهنده بارز امید جوانان به فردا و پیشرفت کشور است.

قانعی با اشاره به نگاه همراستا و نزدیک تیم داوری گفت:  17 طرح در مرحله نهایی بسیار خلاقانه و با کیفیت بود و با جمع بندی امتیازهای 7 داور مسابقه، رتبه های اول تا سوم در این جمع معرفی شد.

گفتنی است: طرح ایجاد منطقه تجاری سازی فناوری و نوآوری با هدف مدل‌سازی و توسعه فناوری با رویکردی مبتنی بر اقتصاد مبتنی بر اندیشه و خرد و با توجه به لزوم استفاده از فناوری‌های نوین با تکیه‌بر ایده‌های خلاقانه پژوهشگران در حوزه‌های مختلف علم و فناوری شکل‌گرفته است.

طرح احداث این منطقه در زمینی به وسعت ۷۵ هکتار در کنار دانشگاه صنعتی اصفهان و در مجاورت آزادراه دانشگاه صنعتی اصفهان، درحال پیگیری است.

نتایج مسابقه:

رتبه ی نخست : مسئول گروه طراحی: محمد رسول موسی پور و اعضای تیم: هاله زنگی آبادی، رویا حاج علیزاده.

رتبه ی دوم : مسئول گروه طراحی: احسان حسینی و اعضای تیم طراحی: الهام گرامی زاده، سعید تاجی، صبا سالم، علی گرجیان

رتبه ی سوم : اعضای تیم طراحی: پارمیدا آذینی، پرنیا آذینی، علی همت بلند لطفی، فرزانه شهریاری، مهسا مظهری، نسیم قلیج خانی.

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.