کدخبر:2207/14000422

22 تیر 1400

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان تأکید کرد: چالش اصلی اصفهان مسئله آب است
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان درنخستین کنگره "استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو" امروز سه شنبه 22 تیرماه در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت:همه می دانیم فرصت فراوان است، اما چالش مهم اصفهان که رفع آن نیز مشکل نیست، مسئله آب است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد امروز در آیین افتتاحیه کنگره «استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو» در دانشگاه صنعتی اصفهان، از تشکیل این کنگره قدردانی کرد و آن را مقدمه ای برای رفع مشکلات استان و کشور دانست.

وی افزود: اگرچه برای شناخت و رفع چالش‌ها دیر شده است، اما در هر زمان که ماهی را از آب بگیریم تازه است و می توان برای رفع چالش ها اقدام کرد.

امام جمعه اصفهان، دیر شدن را نه از این جهت که انتهای کار دولت است، بلکه باید از فرصت های استان اصفهان بیشتر بهره ببریم و اصفهان را هر چه بهتر به مسئولان دوره های مختلف بشناسانیم ارزیابی کرد.

وی افزود: باید به این توجه کنیم که از این فرصت های بسیار و استعدادهای بی شماری که در استان است چه کارهای فراوانی می شد انجام داد و امیدواریم در آینده از این فرصت ها بیشتر استفاده شود.

آیت الله طباطبایی نژاد ادامه داد: فرصت مثل ابر است و می گذرد و آنچه گذشت از دست رفته است و زمانی را از دست داده‌ایم، اما امیدواریم از همین فرصت استفاده کنیم و جلوی ضرر را بگیریم. اکنون از این که مسئولان به این فکر افتادند اصفهان را بشناسانند بسیار متشکرم.

وی  ابراز امیدواری کرد که اصفهان بزرگ با همت مردم باقی بماند و پیشتازتر از گذشته باشد.

امام جمعه اصفهان با تأکید براین که نباید ناشکری کرد، گفت: اصفهان بعد از انقلاب از دیگر استان ها در زمینه های مختلف علمی، فرهنگی، صنعتی و ... پیشتاز بوده، اما با توجه به ظرفیت های موجود می توانستیم پیشتازتر باشیم.

وی ادامه داد: باید به مردم کشورمان کمک کنیم و امیدوارم حقایق و واقعیت ها را بهتر بفهمیم و با درک عظمت خدا و ائمه کارها را با امید کسب رضایت خداوند به خوبی انجام دهیم.

وی گفت: همه می دانیم فرصت فراوان است، اما چالش اصلی اصفهان که رفع آن ها نیز مشکل نیست، مسئله آب است.

آیت الله طباطبایی نژاد با تأکید براین که اگر اصفهانی ها به اندازه کافی آب داشته باشند احتیاج به هیچ چیز از دولت ندارند، خاطرنشان کرد: مردم اصفهان به گونه‌ای هستند که حتی دکتر آن هم اگر آب باشد بیل به دست گرفته و در جهت آبادانی استان می کوشد. مردم اصفهان خودبینی ندارند و هر کاری برای رفع چالش ها می کنند.

وی اضافه کرد: موضوع آب به چالشی که در دولت‌های مختلف ما وجود دارد، بازمی گردد که متأسفانه دولت ها به این موضوع توجه نکردند که آب از اَنفال است.

امام جمعه اصفهان اضافه کرد: اَنفال به اموال ملی گفته می شود مانند نفت، معادن و هر چیزی که در کشور وجود داشته و در اختیار دولت است و دولت باید عادلانه آن ها را بین همه تقسیم کند.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: باید به این درک برسیم که آب مانند معادن، صحراها و نفت، انفال و متعلق به همه مردم و در اختیار دولت است و باید عادلانه تقسیم شود.

وی اضافه کرد: در استان اصفهان همه چیز وجود دارد. معادنی که در استان است درکمتر جایی دیده می شود که تعدادی کشف نشده و تعدادی هم که کشف شده و در اختیار کسانی است که یا توان کار ندارند و یا می خواهند در اختیار ورثه آن ها باشد که این تفکر اشتباه است.

 وی با بیان این که چرا چند معدن باید به نام اشخاصی خاص باشد اما کاری نکنند، گفت: معادن باید متعلق به دولت و ملت باشد و کسی که بر روی آن کار می کند صرفا حق برداشت را داشته و باید قوانینی باشد این ها را ساماندهی کند.

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: نباید معادن بدون فکر، دقت و تحقیق در اختیار افراد خاص قرار گیرد. معادن یکی از منابع ملی ما است که وقتی در اختیار اشخاص خاص باشد از دست دولت گرفته شده است.

امام جمعه اصفهان با تأکید براین که در هر گوشه و کنار ایران که باشیم باید نیت این باشد که خدمتگذار جامعه اسلامی باشیم، خاطرنشان کرد: به طور خاص در جامعه ای که در مقابل کفر ایستاده باید سعی کنیم این سربلندی که سربلندی اسلام است را بیش از گذشته به دست آوریم و بدانیم که این کار مورد رضایت ائمه قرار می گیرد.

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: نه تنها در استان اصفهان، بلکه باید در تمام کشور چالش ها را شناسایی و کمک به رفع آنها داشته باشیم تا موجبات سربلندی کشور فراهم شود.

گفتنی است: نخستین کنگره "استان اصفهان و توسعه ملی، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو"از امروز سه شنبه 22 تیرماه تا 5شنبه 24 تیرماه با برگزاری مجازی رویدادهای مختلف کمیته های 13گانه در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه خواهد داشت.

این کنگره با هدف ارائه تصویری درست از اصفهان، برجسته‌سازی نقش استان در توسعه صنعتی، هنری، اجتماعی، فرهنگی، دفاعی و حوزوی کشور، جمع‌آوری داشته‌های استان در بخش‌های مختلف و بررسی چالش‌های پیش‌رو و آینده به منظور جلوگیری از کُند شدن آهنگ توسعه آن به همّت دانشگاه صنعتی اصفهان و با حمایت استانداری برگزار می شود.
 

خبر مرتبط: نخستین کنگره اصفهان و توسعه ملی،چالش ها و فرصت های پیش رو دردانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کارکرد

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.