کدخبر:1047/20210510

21 ارديبهشت 1400

گفتگوی مجازی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بانوان كارمند این دانشگاه برگزار شد
در نشستی به دعوت مشاور امور بانوان و خانواده دانشگاه صنعتی اصفهان، دکتر سید مهدی ابطحی رئیس دانشگاه در گفتگویی دوساعته با کارکنان خانم این دانشگاه، به صورت برخط گفت‌و‌گو کرد.

دکتر سید مهدی ابطحی با بیان این که نسبت به شرایط ویژه ای که بانوان دانشگاه در این ایام با آن درگیر هستند، از جمله مسایل مربوط به سلامت روحی و جسمی خانواده ها و امور تحصیلی فرزندان آشنا است؛ افزود: این جلسه به پاس تقدیر از خدمات ویژه ی بانوان در ایام کرونا در دانشگاه صنعتی اصفهان و همچنین انتظارات دانشگاه با توجه به توانمندی های این قشر تشکیل شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر این که: دانشگاه در خطر پذیری، مسئولیت پذیری و دقت در امور مدیون بانوان خود است افزود: در بخش هایی از دانشگاه که مسئولیت با بانوان بوده است، موفقیت های درخشانی حاصل شده است.

وی با اشاره به این که بار طاقت فرسای پشتیبانی از خدمات آموزش مجازی در مرکز فناوری اطلاعات عمدتاً با کارشناسان خانم این مرکز است تصریح کرد: به همت بانوان مرکز فناوری اطلاعات، زیرساخت آموزش مجازی در دانشگاه صنعتی جزو برترین دانشگاه ها است.

ابطحی، با اشاره به وضعیت مناسب آموزش مجازی دانشگاه اضافه کرد: علی‌رغم تلاش‌هایی که سعی شد آموزش دانشگاه زیر سؤال برود، در ستاد آموزش و تحصیلات تکمیلی همکاری و مشارکت کارشناسان خانم این مجموعه ارتباط خوبی را شکل داده است و پیام های رضایت دانشجویان نشان می دهد درخواست های دانشجویان تا حصول نتیجه دنبال می شود.

وی به نقش مدیریتی خانم ها در دانشگاه اشاره کرد و ادامه داد: واحد بین الملل دانشگاه در این دوره‌ با مدیریت خانم ها دستاوردهای بی سابقه ای کسب کرده است. حضور دانشگاه در میز علمی سوئیس، سزامی و تفاهم نامه های مختلف بین المللی که در این دو سال بدست آمده است، وضعیت دانشگاه را از نظر بین المللی ارتقاء داده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه از حضور بانوان دانشگاه در برگزاری کنکورهای پر جمعیت در شرایط خاص کرونا تقدیر کرد و افزود: ستاد حمایت از دانشجویان در دوران کرونا، معاونت فرهنگی و معاونت دانشجویی در بخش دانشکده‌ها و برنامه ریزی فرهنگی، امور مالی دانشگاه، امور قراردادها، آموزش کارکنان، دفتر تحول دانشگاه و کتابخانه از دیگر بخش های ستادی است که نقش مؤثر بانوان در آنجا و هرکجا که بانوان مشغول به فعالیت بودند ، مشهود بوده است.

ابطحی با بیان انتظار خود از جامعه بانوان دانشگاه گفت: نبض فرهنگ و سلامت روحی جامعه کارمندی دانشگاه در دست بانوان است و انتظار می رود، بانوان با فرهنگ و اصالت رفتاری مراقبت کنند اهداف دانشگاه در مسیر درست خود قرار گیرد.

وی با اشاره به ارائه برنامه یکساله مناسب توسط مشاور امور بانوان دانشگاه، ابراز امیدواری کرد که با توانمندی این بخش، شرایط برای بالندگی و انجام راحت تر و بهتر وظایف توسط بانوان در جهت رشد و شکوفایی دانشگاه فراهم گردد.

مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و خانواده دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در ابتدای این نشست اصلی ترین دلیل تشکیل این جلسه را جویا شدن احوال بانوان دانشگاه در شرایط سخت دوران کرونا دانست و افزود: اگر زمانی در جامعه و دانشگاه بحث بر سر نفس حضور خانم ها مطرح بود، اکنون همه بر این باوریم که خانم ها و آقایان به مثابه دو نیمه یک پیکر در جای خودشان نقش مؤثر دارند.

دکتر بهناز عمومی گفت: در واقع هدف اصلی این است که چگونه مي توان توانمندی این بخش از جامعه بانوان، رشد یابد و بهره وری مناسب‌تری نسبت به دانشگاه داشته باشند.

در بخش پایانی این نشست، پرسش و پاسخ با حضور رئیس دانشگاه، معاون اداری مالی و مدیر امور اداری دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد و به بخشی از سؤالات کارکنان خانم در  خصوص به کارگیری بانوان در پستهای مدیریتی، رفع قوانین تبعیض آمیز، برخی  مسایل اداری- مالی از جمله ساعت کار، شرایط تبدیل وضعیت، استخدام و بازنشستگی بانوان در دانشگاه، مسایل دورکاری، شرایط مهد و خانه دانش آموز و غیره پاسخ داده شد.

 شایان ذکر است: این نشست از ساعت ۱۶  الی ۱۸ شنبه 18 اردیبهشت ماه و به صورت مجازی برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.