کدخبر:1110/13990223

23 ارديبهشت 1399

اطلاعيه معاونت آموزشي درخصوص مصوبات اخير شوراهاي آموزشي و تحصيلات تكميلي

ضمن آرزوي قبولي طاعات و عبادات دانشجويان گرامي در اين ماه پربركت و به‌ويژه در شب هاي پرفيض قدر، مصوبات اخير شوراهاي آموزشي و تحصيلات تكميلي دانشگاه به شرح زير  به استحضار دانشجويان گرامي ميرسد:

1-زمان پايان كلاس‌هاي نظري و بخش نظري كلاس هاي نظري-عملي 11 تيرماه (بجز براي دوره هاي كارشناسي ارشد الكترونيكي) و زمان حذف اضطراري دروس 2 و 3 تيرماه تعيين گرديد. ثبت نام مقدماتي نيز براي روزهاي 18 و 19 خرداد برنامه ريزي خواهد شد. 

2-زمان و نحوه برنامه ريزي امتحانات پايان ترم در يكي از جلسات بعدي شوراي آموزشي متناسب با زمان امكان حضور دانشجويان در دانشگاه تعيين تكليف خواهد شد. 

3- مقرر شد امتحانات ميان ترم به صورت غيرحضوري و به اختيار مدرسين دروس انجام شود و از تنوع روش‌هاي ارزيابي از جمله آزمون مجازي ، تكليف، كوئيز، و ... استفاده شود.

4- مقرر شد دانشجويان كارشناسي متقاضي حذف ترم (صرفا" با مشكلات خاص) از طريق پيشخوان خدمت سامانه گلستان از تاريخ 20 ارديبهشت الي 20 خرداد، درخواست خود را همراه با مستندات لازم ارائه نمايند و دانشكده‌ها نيز پس از بررسي دقيق تقاضاها و مدارك همراه، آنها را براي تصميم‌گيري نهايي به كميسيون موارد خاص دانشگاه ارسال نمايند.

5- مقرر شد حذف دروس (كارشناسي و تحصيلات تكميلي) مطابق تصميمات  قبلي در زمان حذف اضطراري (2 و 3 تيرماه) با رعايت حداقل واحد باقيمانده انجام شود. 

6- در جهت مساعدت با دانشجويان، با اضافه شدن يك ترم به طول بازه  ارائه پروژه كارشناسي موافقت شد. همچنين در شرايط موجود براي مساعدت با دانشجويان فارغ‌التحصيل با درخواست اساتيد راهنما امكان تغيير عنوان پروژه پس از بررسي و موافقت دانشكده‌ها وجود خواهد داشت.

7- در ارتباط با كارآموزي (مقطع كارشناسي) مقرر شد دانشكده‌ها تمهيدات و مراحل اداري لازم براي انجام جايابي را انجام دهند و مراحل درخواست و ثبت كارآموزي به صورت غيرحضوري در منوي پيشخوان خدمت سيستم گلستان دانشجويان انجام پذيرد. راهنماي تهيه شده به زودي اطلاع‌رساني مي‌شود. همچنين در جهت مساعدت با دانشجويان فارغ‌التحصيل در شرايط فعلي امكان حضور دانشجو در محل كارآموزي از الان وجود دارد.

8- مقرر شد با وجود همه مشكلات، با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده توسط دانشجويان براي فارغ‌التحصيلي ترم تابستان در مرداد ماه امسال با همان دروس سال گذشته براي مقطع كارشناسي اجرا شود. 

9- با  تدريس مجازي بخشي از دروس عملي كه امكان برگزاري آن ها به صورت مجازي با كيفيت لازم با توجه به سرفصل وجود دارد(فعلا تا حداكثر50 درصد سرفصل) پس از ارسال ليست و تاييد معاونت آموزشي دانشگاه موافقت شد. 

10- با توجه به مصوبه اخير شوراي تحصيلات تكميلي در رابطه با مجوز حذف ترم 2- 98  بدون احتساب در سنوات با ارائه دلايل و مدارك قابل قبول، از مديريت محترم دانشكده ها درخواست شد صرفا تقاضاي دانشجوياني كه در اين ترم دچار مشكل و آسيب جدي شده اند را به تحصيلات تكميلي ارجاع دهند. با تقاضاي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكترايي كه خود يا بستگان درجه اول آن ها دچار بيماري كرونا شده باشند و تقاضاي دانشجويان ترم 4 مقطع كارشناسي ارشد(صرفا داراي پايان نامه آزمايشگاهي) و همچنين دانشجويان دكتري در مرحله پژوهشي (صرفا با رساله آزمايشگاهي)كه نياز مبرم به استفاده از آزمايشگاه داشته ولي در نيمسال جاري محروم بوده اند مساعدت خواهد شد. بر اين اساس در بررسي درخواست دانشجويان توضيحات و تاييد استاد راهنماي مربوطه لازم بوده و بايستي درخواست هر دانشجو بطور جداگانه بررسي و در صورت تاييد به تحصيلات تكميلي ارجاع گردد.

2-با توجه به بخشنامه معاونت محترم آموزشي وزارت عتف، برگزاري آزمون كتبي جامع آموزشي دانشجويان دكترا  به صورت حضوري در صورت تمايل ايشان و صلاحديد دانشكده امكان پذير ميباشد.

3- مقرر شد مهلت‌هاي زمان بندي مراحل مختلف تحصيلي دانشجويان دكتراي ورودي هاي 93 تا 97 بخاطر مشكلات بوجود آمده ناشي از بيماري كرونا به ميزان يك ترم افزايش يابد، مشروط به اينكه دانشجو در ترم 2-98 فعال باشد. تقاضاي ترم سنواتي اضافي اين دسته از دانشجويان با حداكثر مساعدت لازم بررسي خواهد شد.

نکته مهم:  با توجه به مشکلات ناشی از حذف دروس و حذف نیمسال، مجددا" استدعا دارد دانشجویان محترم (اعم از کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی ) با دقت بررسی‌های لازم را انجام داده و با اساتید محترم راهنما مشورت نمایند.

 

معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.