کدخبر:1042/13981129

29 بهمن 1398

با هدف حمايت از ايده ها و طرح های دانشجویی:
رويداد پل نوآوري ديجي كالا در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار شد+گزارش تصويري
رويداد پل نوآوري ديجي كالا با استقبال دانشجويان دانشگاه صنعتي اصفهان، عصر روز گذشته طي مراسمي در تالار شهيد فتوحي اين دانشگاه آغاز شد.

مدير مركز نوآوري و تجاري سازي فناوری دانشگاه صنعتي اصفهان در اين رويداد، با اشاره به ظرفیت هاي منابع انسانی این دانشگاه،گفت: حضور 476 عضو هیئت علمی،13 دانشکده، 8 پژوهشکده و 10 هزار نفر دانشجو از جمله اين ظرفيت ها است.

دكتر احمدرضا زماني، دستاوردهای فناورانه، پروژه های پژوهشی، تربیت دانش آموختگان توانمند، پایان نامه ها، رساله ها، اختراعات گوناگون و مقالات متعدد را جمله دستاوردهاي ارزشمند دانشگاه صنعتي اصفهان عنوان كرد و افزود: 4 میلیون نفر ساعت تقریبی ظرفیت تحقیقاتی، 43 هکتار فضای پردیس ، 2 هزار و 300 هکتار وسعت، 70 درصد پوشش شبکه بیسیم، زیرساخت فیبر نوری، وجود مرکز داده های دانشگاه بعنوان میزبان، ابر رایانش شیخ بهایی، مرکز تخصصی امنیت دیتا، پژوهشکده فناوری اطلاعات و وجود گرایش های مرتبط، زمينه مناسبي را در اين دانشگاه براي پايلوت قرار گرفتن در بسياري از موضوعات نوآورانه فراهم آورده است.

وي با آسیب شناسی تجاری سازی فناوری، گفت: نگاه عرضه محور بجای تقاضا محور، دیده نشدن، تفاوت های اساسی بازاریابی فناوری نسبت به بازاریابی معمولی، روش های سرمایه گذاری و جذب سرمایه از بخش خصوصی، بازار نهایی، شبکه و ساختار فروش و نحوه مشارکت های حقوقی با بیرون از دانشگاه از جمله آسیب هاي فرآیند ایده تا بازار محسوب مي شود.

مدير مركز نوآوري و تجاري سازي فناوری دانشگاه صنعتي اصفهان به بيان ساختار اين مركز و بخشي از روند فعاليت هاي آن پرداخت و با بيان ويژگي هاي طرح جامع "دانا کالا"، تصریح کرد: دانا کالا یک طرح جامع برای ایجاد زیر ساخت های لازم در شهرت سازی، بازاریابی فناوری و جذب سرمایه است كه محور آن ارتباط با بخش خصوصی با انجام ایده های تقاضا محور مي باشد.

دبير اجرايي رويداد پل نوآوري نيز در حاشيه اين برنامه، برگزاري رويداد پل نوآوري ديجي كالا را در راستاي اهداف طرح تحول دانشگاه در مديريت نوآوري و تجاري سازي فناوري دانست وگفت: يكي از محور هاي اين طرح، ارتباط دانشگاه با صنعت به ويژه بخش خصوصي در جهت حمايت از طرح ها ايده ها و پايان نامه هاي قابل تجاري‌سازي است.

حامد ارشدي با بيان اين كه پل نوآوري ديجي كالا با همكاري مديريت نوآوري و تجاري سازي فناوري دانشگاه، شركت ديجي كالا و ستاد توسعه فناوري هاي اقتصادي ديجيتال معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در حال برگزاري است، افزود: بررسي مسائل و چالش های پژوهشی، ایده های استارتاپی و سرمایه گذاری از برنامه هاي نخستين روز و برگزاري چالش هوش مصنوعی (AI) آکادمی دیجی‌کالا، مشاوره كسب و كار و جلسات فرصت سرمایه گذاری از برنامه هاي روز دوم اين رويداد است.

گزارش تصويري

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.