کدخبر:1011/13960331

31 خرداد 1396

براساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC):
پیشتازی دانشگاه صنعتی اصفهان در انتشار مقالات یک درصد برتر ایران
براساس گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، دانشگاه صنعتی اصفهان با بیشترین مقالات یک درصد برتر، جایگاه نخست در میان دانشگاه های صنعتی و عنوان دومین دانشگاه کشور را به خود اختصاص داده است.

مقالات یک درصد برتر شامل تنها یک درصد از مقالاتی است که در مجلات ISI منتشر می شود. هر چند آن ها یک درصد از مقالات دنیا را تشکیل می دهد، اما 18 درصد از استنادهای آن را دریافت می کنند که تعداد استنادهای دریافتی مقالات، جایگاه آن ها را در شبکه علم در سطح بین المللی را مشخص می نماید.

استنادها به معنی میزان استفاده از آثار علمی است و به هرمیزان استنادهای یک مقاله بیشتر باشد بدان مفهوم است که آن مقاله بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. در حال حاضر تعداد استنادهای دریافتی مقالات یک دانشگاه یکی از شاخص های مهم در نظام های رتبه بندی ملی و بین المللی است و تأثیر بسزایی در رتبه آن دانشگاه دارد.

پایگاه استنادی ISI هر دو ماه یکبار بر حسب میزان استنادهایی که مقالات در سطح بین المللی دریافت کرده اند به معرفی مقالات یک درصد برتر می پردازد.

این پایگاه استنادی در یک تقسیم بندی، علوم را به 22 رشته موضوعی کلی تقسیم نموده سپس مقالات هر رشته در 10 سال اخیر را بر حسب سال های مختلف تفکیک و در هر رشته و سال مقالات بر حسب تعداد استنادهای دریافتی، رتبه بندی و درنهایت یک درصد از مقالات بر حسب تعداد استنادهای دریافتی مرتب سازی شده و انتخاب می شود.

براساس گزارش اخیر پایگاه استنادی ISI، دانشگاه صنعتی اصفهان با برخورداری از 90 مقاله یک درصد برتر، عنوان برترین دانشگاه صنعتی کشور دراین حوزه و پس از دانشگاه تهران با 126 مقاله، جایگاه دوم کشور در میان کلیه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور را به خود اختصاص داده است.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.