کدخبر:1802/13960217

17 ارديبهشت 1396

همزمان‌ با بزرگداشت اعیاد شعبانیه:
آیین تجلیل از جانبازان دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
همزمان با اعیاد شعبانیه، آیین تجلیل ازجانبازان دانشگاه صنعتی اصفهان در مجموعه فرهنگی آموزشی اردیبهشت این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این مراسم، با تبریک اعیاد شعبانیه و پاسداشت فداکاری‌ها و ایثارگری‌های جانبازان این دانشگاه گفت: نزدیک به 40 سال است که در این کشور زحمات بسیار زیادی برای انقلاب اسلامی کشیده شده و  قطعاً ‌زحمت و رنجی که خانواده‌های محترم جانبازان متحمل می‌شوند، کمتر از خود جانبازان عزیز نیست.

دکتر مدرس هاشمی با بیان تأثیر دو جانبه فردی و اجتماعی جانبازی در راه خدا، افزود: اجر بی‌حساب الهی، پاداشی محسوب می شود که در انتظار جانبازی‌های شما عزیزان است.

وی به آیه 172 سوره آل عمران(آن کسانی که دعوت خدا و پیامبر را پس از آن همه جراحاتی که به ایشان رسید اجابت کردند، برای عده‌ای از آنها که نیکی کرده و تقوا پیشه سازند پاداشی عظیم است.) اشاره کرد و گفت: همه شما مخاطب این آیه کریمه هستید که در راه خدا جراحاتی را برداشته‌اید و البته نکته مهم این است که همه زحماتی که انسان در راه خدا متحمل می‌شود در سایه عمل صالح و تقوا پذیرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به این که امروز کشور ایران در بین آتشی که در منطقه برافروخته است، امن‌ترین کشور محسوب می‌شود، افزود: وجود مقام معظم رهبری، وحدت مردم، فرهنگ ایرانی اسلامی، قدرت علمی و قدرت نظامی از جمله مهمترین عواملی است که امروز منجر به امنیت ما در منطقه شده است.

دکتر مدرس هاشمی، رشادت‌ها و فداکاری‌ها و آمادگی برای جانبازی و جان‌فشانی در مردم را یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در این امنیت عنوان کرد و گفت: کشوری که از دشمن ترس داشته و برای فداکاری آمادگی نداشته باشد، یقیناً روی آرامش و امنیت را نخواهد دید.

وی همچنین بر لزوم کار بیشتر برای انتقال کارهای عظیم جانبازان به جوانان تاکید کرد و افزود: وظیفه ما آشناکردن و زنده نگاه داشتن فرهنگ ایثار و جانبازی و شهادت در جامعه و رسیدگی به جانبازان و خانواده‌های محترم آنهاست و در همین راستا در سال‌های گذشته در جلساتی سعی کردیم با مشکلات شما بیشتر آشنا شده و بخشی از آنها که در توان داشتیم را رفع نماییم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در پایان با اشاره فرارسیدن چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان، ابراز امیدواری کرد این دانشگاه بتواند نقش خود را در دانش و فناوری به بهترین شکل ممکن انجام دهد.   

اجرای برنامه های هنری، روایت خاطرات دوران دفاع مقدس، گرامیداشت جانبازان شهید دانشگاه صنعتی اصفهان و تقدیر از جانبازان این دانشگاه از دیگر بخش های این مراسم بود.

گفتنی است: آیین تجلیل از جانبازان دانشگاه صنعتی اصفهان، شب گذشته با حضور جانبازان و خانواده های آنان در مجموعه فرهنگی آموزشی اردیبهشت برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.