کدخبر:1119/13960204

4 ارديبهشت 1396

6 شهریورماه سال جاری:
پانزدهمین کنگره علوم خاک ایران به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
پانزدهمین کنگره علوم خاک ایران با همکاری انجمن علوم خاک ایران، ششم شهریور ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

دبیر این کنگره ملی با بیان این که خاک به عنوان مأمن و مأوای کليه موجودات زنده کره زمين، در هرکشور نيازمند توجه، محافظت و مديريت ويژه ای می باشد، گفت: در اين راستا است که بسیاری از معضلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی می تواند حل گردد.

دکتر محمد علی حاج عباسی با تأکید بر اهمیت تولیدات کشاورزی در حفظ استقلال کشور، اضافه کرد: ايران ما اگرچه دارای وسعت نسبتا زيادی است ولی بيش از حدود 10 درصد از خاک آن قابل کشت مطلوب نيست و از طرفی قرارگرفتن در اقلیم خشک و نیمه خشک می طلبد که برای انجام فعاليت های کشاورزی و تولید محصول، برنامه ريزی های منحصر به فردی روی اين خاک انجام پذيرد.

دبیر پانزدهمین کنگره علوم خاک ایران تصریح کرد: لازم است مشکلاتی مانند گرم شدن گلخانه ای، کاهش نزولات جوی و معضلات کنونی کشورهای همسايه که  باعث بروز تخريب های بيش از پيش خاک گرديده و مشکلاتی مانند ريزگردها را فراهم نموده است در يک نشست علمی و همه جانبه مورد مداقه قرار گيرد.

حاج عباسی با بیان این که جامع‌نگری و همگرایی بخش‌های علمی و اجرایی کشور در زمينه های محيط زيست مخصوصا خاک، از طریق گفتمان تخصصی در همایش های علمی میسراست، بیان کرد: اين رویداد می‌تواند منجر به ارائه راهکارهای مطمئن، دقیق و پایدار برای مواجه با چالش های مبتلابه جهانی و مخصوصا کشور ما باشد.

وی بررسی مشکلات و بحران های خاکی کشور و بستر سازی برای ارایه راهکار های اجرایی ونیز ارائه فناوری های نوین اخير خاکشناسی در قالب کارگاه های آموزشی را مهمترین اهداف برگزاری پانزدهمین کنگره علوم خاک ایران عنوان کرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به محورهای این کنگره ملی، افزود: بيولوژي و بيوتكنولوژي خاك، فيزيك و حفاظت و روابط آب، خاك و گياه، شيمي و حاصلخيزي خاك و تغذيه گياه، پيدايش و رده بندي خاك، آلودگي خاک و مديريت پايدار خاک، سرفصل محورهای اصلی پانزدهمین کنگره علوم خاک ایران را تشکیل خواهد داد.

حاج عباسی اضافه کرد: در این کنگره، شش محور ویژه شامل ريزگردها و چالش های مربوط به آن، سلامت زنجيره غذائی مرتبط با خاک، آمايش زمين و جايابی گلخانه ها، اخلاق و مسائل اجتماعي در حفاظت منابع خاک، قوانين و استانداردهاي کودهاي آلي، زيستي و شيميايي خاك و اقتصاد و مسائل حقوقي مربوط به خاک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در پایان با اشاره به برگزاری این رویداد علمی در ششم شهریورماه سال جاری، اضافه کرد: آخرین مهلت ارسال مقالات یکم خردادماه است و علاقه مندان به منظور ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت http://soilcong15.iut.ac.ir مراجعه نمایند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.