کدخبر:1613/13951211

11 اسفند 1395

برای نخستین بار:
همایش کارآفرینی در صنعت معدن دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
نخستین همایش کارآفرینی در صنعت معدن در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

در این همایش که با استقبال دانشجویان همراه بود، اردلان عليشاهي دبير انجمن علمي معدن دانشگاه صنعتی اصفهان، ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه و تهیه زیرساخت‌های مناسب به منظور ایجاد بسترهای کارآفرینی در بخش معدن را از مؤلفه های اساسي و مهم براي توسعه كشور دانست.

در ادامه، مهندس مقتدري مدير اجرايي شتاب دهنده پيشران به بيان لزوم اطلاع از مباني كسب و كار، نحوه تيم سازي و چگونگي رفع نياز ها توسط تيم، نقش تسهيل گر شتابدهنده و هدايت كسب و كار نوپا بعنوان عامل رشد پرداخت.

در بخش اصلی این همایش مؤسس و مديرعامل شركت كيان معدن پارس بعنوان كارآفرين برتر حوزه معدن و صنايع معدني كشور به بيان تجربيات و تشريح مسير موفقيت خویش پرداخت.

مهندس كياني بیان کرد: مهندسان ايراني هر غير ممكني را ممكن مي سازند و امروزه تمام دستگاه هاي مورد استفاده حتي تا كوچكترين اجزاء در كارخانه هاي فرآوري مواد معدني شركت، ايراني بوده و توسط مهندسان نخبه كشور ساخته مي شود كه مزاياي چشمگيري در مقايسه با نمونه هاي خارجي دارد.

وي افزود: بايد از تمام رشته ها همچون برق، مكانيك، عمران، متالورژي و... خوب بدانيم و خطاب به دانشجويان گفت؛ جهت اجراي پروژه هاي معدني بزرگ از هم اکنون خود را آماده كنيد.

کیانی،سه بار ورشكستگي را از تجربيات ارزشمند خود دانست و سخت كوشي، استفاده از اساتيد، كسب تجربه از راه های مختلف و حتي زيان دادن براي پيدا كردن مسير را از عوامل مؤثر جهت پيشرفت عنوان کرد.

این کارآفرین برتر در پایان تصریح کرد: اگر قرار باشد راه را مجدداً طي نمايم، همين مسير را خواهم رفت و علاقه ي وافر خود جهت خدمت به كشور را نيروي محركه اي براي پيشرفت می دانم.

در بخش دیگری از این همایش خانم دکتر فراهانی از مدیران جوان شركت معدني كيان پارس با اشاره به تجربيات خود بعنوان يك زن در عرصه معدن، گفت: با وجود ارتباط نامطلوب ميان صنعت و دانشگاه در حوزه معدن، شركت هاي مشاوره اي ارتباط بسيار خوبي بين فضاي آكادميك، صنعت و معدن به وجود آورده اند.

این نشست با پرسش و پاسخ میان دانشجویان و کارآفرینان برتر حوزه معدن و صنايع معدني به پایان رسید.

گفتنی است:نخستین همایش کارآفرینی در صنعت معدن به همت انجمن علمي-صنعتي معدن با همكاري مركز كارآفريني و حمايت سرپرست فرهنگي-دانشجويي دانشكده معدن دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.