کدخبر:1539/13951210

10 اسفند 1395

با حضور وزرای علوم و نفت:
امضای قرارداد بزرگ پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با وزارت نفت
با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری ونفت و رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، قرارداد "ایجاد انستیتوی تحقیقاتی هیدروکراکینگ" در دانشگاه صنعتی اصفهان به امضاء رسید.

در آئین انعقاد این قرارداد که روزگذشته و با حضور دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت، دکتر سید محمود مدرس هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و جمعی از رؤسای دانشگاه های تهران برگزار شد، طرح بزرگ" ایجاد انستیتوی تحقیقاتی هیدروکراکینگ و انجام مطالعات پژوهشی و فناورانه به منظور تحقق راهبرد توسعه فناوری مرتبط با تولید دانش فنی هیدروکراکینگ" به دانشگاه صنعتی اصفهان واگذار شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به بخش های مختلف این قرارداد صنعتی گفت: این قرارداد دومین گام جدی پس از امضای تفاهم نامه همکاری این دانشگاه با وزارت نفت دردی ماه سال گذشته به شمار می رود.

دکتر سید مهدی ابطحی افزود:در دل قرارداد منعقد شده میان دانشگاه صنعتی اصفهان و وزارت نفت، ایجاد انستیتوی تحقیقاتی هیدروکراکینگ بعنوان یک ساختار پژوهشی در جهت پایش مطالعات و تولید دانش فنی به منظور بهره برداری در صنعت نفت پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران بعنوان کارفرمای این پروژه بزرگ و معاونت پژوهش و فناوری وزارت نفت نیز ناظر عالی این قرارداد خواهد بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان به مراحل اجرای این پروژه اشاره و تصریح کرد: مدت زمان قرارداد این طرح 60 ماه است که طی دو فاز 6 ماهه و 54 ماهه مراحل اجرایی خود را طی خواهد کرد.

ابطحی،فاز نخست این طرح را فاز شناخت توصیف کردو ادامه داد: در این بخش بعنوان مرحله شناخت مسئله به منظور دستیابی به پاسخ، مطالعه پایش تکنولوژی، بررسی اقتصادی و تهیه برنامه جامع تحقیقاتی و نقشه راه فناوری تعریف شده است.

وی با اشاره به بخش های پیش بینی شده در فاز 2 این طرح، افزود: تدوین دانش فنی هیدروکراکینگ در مقیاس آزمایشگاهی، تدوین دانش فنی کاتالیست هیدروکراکینگ در مقیاس آزمایشگاهی، شکل‌گیری و تشکیل انستیتو، تدوین دانش فنی فرآیند هیدروکراکینگ در مقیاس نیمه صنعتی، تدوین دانش فنی کاتالیست هیدروکراکینگ در مقیاس نیمه صنعتی و تهیه بسته طراحی فرآیند واحد هیدروکراکینگ نمونه (DEMO)، مجموع فرآیندهای این فاز خواهد بود.

معاون معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان مبلغ کل این قرارداد در دوفاز را قریب به 651 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ بالاترین میزان قرارداد دانشگاه صنعتی اصفهان تاکنون بوده و ایجاد یک ساختار پژوهشی پایدار بر مبنای آن نیز از دیگر دستاوردهای دانشگاه صنعتی اصفهان در این طرح خواهد بود.

گفتنی است: در این آئین، شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی چهار قرارداد دیگر نیز با دانشگاه های تهران، شیراز، صنعتی امیرکبیر و صنعتی شریف امضاء نمود و چهار قرارداد بین شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با دانشگاه های شیراز، صنعتی امیرکبیر، تربیت مدرس و پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران امضا و سه قرارداد نیز بین شرکت ملی گاز ایران با دانشگاه های تهران و علم و صنعت ایران و پژوهشگاه صنعت نفت منعقد شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.