کدخبر:1641/13951127

27 بهمن 1395

با حضوردانشجویان، اساتید و محققان علم فیزیک :
کارگاه فوتونیک فیزیک دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد+گزارش تصویری
کارگاه فوتونیک فیزیک، با حضور دانشجویان، اعضای هیأت علمی و محققان علم فیزیک در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

دبیر برگزاری این کارگاه با بیان این که فوتونیک شامل سه گرایش فوتونیک فیزیک، فوتونیک مخابرات و فوتونیک الکترونیک است، افزود: اشتیاق دانشجویان نسبت به فوتونیک فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان زیاد بوده است.

دکتر پیمان صاحب سرا جامعه کنونی را جامعه فناوری مدار دانست که فوتونیک در آن کاربردهای زیادی دارد و افزود: علوم و صنایعی مانند ادوات اپتیکی همچون تلسکوپ و میکروسکوپ، پزشکی و برش های لیزری در جراحی ها و داروها، هوافضا و ماهواره، لیزرها، مخابرات و فیبرهای نوری دقیق، محاسبات کوانتومی و کامپیوترهای کوانتومی در حوزه فوتونیک هستند.

وی با اشاره به پیگیری جدی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان در سال جاری به منظور امکان‌سنجی ایجاد فوتونیک در این دانشگاه، تصریح کرد: قصد داریم با همکاری دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، گرایش فوتونیک را در دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان راه اندازی کرده و با دانشگاه های اصفهان، صنعتی مالک اشتر و صاایران همکاری داشته باشیم.

در این کارگاه، 100 تن از دانشجویان، اعضای هیأت علمی و محققان کشوری در رشته فیزیک و مهندسی برق از دانشگاه های صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، اصفهان، صنعتی مالک اشتر، تبریز و صا ایران به مدت یک روز به بررسی پژوهش های جدید این حوزه پرداختند.

گزارش تصویری

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.