کدخبر:1930/13951125

25 بهمن 1395

طی مراسمی باشکوه دردانشگاه صنعتی اصفهان:
اجلاس پایانی سومين كنگره بزرگداشت شهداي دانشجوي استان اصفهان برگزارشد + گزارش تصویری
اجلاس پایانی سومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان اصفهان عصر امروز و طی مراسم ویژه ای در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

این آئین شکوهمند با حضور خانواده معظم شهدا، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، استاندار و فرماندار اصفهان، رؤسای دانشگاه های استان و جمعی از مدیران ارشد استان اصفهان برگزار شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم با بیان این که در زمان آغاز جنگ تحمیلی به رغم در اختیار داشتن امکانات و تجهیزات منحصر به فرد در نیروی هوایی ارتش، قدرت تعمیر و نگهداری آن ها را نداشتیم، گفت: امروزه با تلاش، خلاقیت و نوآوری متخصصین داخلی هواپیماهای همان دوران در کشور مشغول پرواز هستند.

دکتر سورنا ستاری، به کمک های همه‌جانبه آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس در جنگ عراق علیه ایران اشاره کرد و افزود: مقاومت داخلی و اتحاد مردمی رمز پیروزی جمهوری اسلامی در این جنگ تحمیلی بود.

وی با انتقاد از اقتصاد وابسته به نفت، ابراز امیدواری کرد؛ با تکیه به داشته های خود و حرکت در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان، وضعیت اقتصادی کشور را به جایگاه مناسب برسانیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به وجود 170 هزار دانشجو در ابتدای انقلاب افزود: در حال حاضر این تعداد به 5 میلیون دانشجو رسیده و در حوزه سرمایه انسانی قطعاً جزو پنج کشور نخست دنیا هستیم.

ستاری، درک دروس علمی و توانایی و قدرت تحلیل را لازمه خلاقیت و نوآوری و پیاده‌سازی در صحنه عمل دانست و با ابراز خرسندی از میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان از نمايشگاه نقش دانشگاه در مهندسی دفاع مقدس، خلاقیت و نوآوری را از جمله مهم‌ترین خصوصیات تجهیزات نظامی در دوران جنگ تحمیلی عنوان کرد.

وی با اشاره به تحولات مناسب علمی و پژوهشی چند سال اخیر دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار امیدواری کرد؛ فعالیت های فرهنگی صورت گرفته مانند كنگره بزرگداشت شهداي دانشجوي استان اصفهان، در دیگر دانشگاه‌های کشور نیز برگزار گردد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این مراسم، با ابراز خرسندی از میزبانی این دانشگاه از سومین کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان، گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان علاوه بر همه افتخاراتی که در عرصه‌های مختلف علم و فناوری داشته است، تقدیم 144 شهید والامقام را نیز در کارنامه خود دارد.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی، با بیان این که مضمون اصلی این کنگره "نقش دانشگاه در دفاع مقدس" بوده است، افزود: به منظور نمایش فعالیت‌های حیرت انگیز تحقیقات و مهندسی در زمان دفاع مقدس و سیر تکمیل و توسعه آن پس از آن دوران، نمایشگاهی به مدت سه روز در سالن شهید آوینی دانشگاه صنعتی اصفهان برپا شد.

وی تکریم شهدای دانشجوی استان را مهمترین هدف برگزاری سومین کنگره شهدای دانشجوی استان اصفهان عنوان کرد و ادامه داد: جشنوارة فرهنگی هنری این کنگره نیز در راستای پیام‌رسانی، الگوسازی، ارتقای روحیه امید و خودباوری و ارائه سبک زندگی شهدای دانشجو به نسل جوان و دانشجویان فعلی برگزار شد.

مدرس هاشمی، ارسال صدها اثر هنری در قالب ادبیات، تولیدات چندرسانه‌ای و هنرهای تجسمی به دبیرخانه جشنواره فرهنگی هنری این کنگره را نشان دهنده استقبال دانشجویان از این موضوع دانست و افزود: آثار برگزیده، پس از داوری، در گردهمایی روز نخست مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بخش دیگری از این مراسم نیز از کتاب ها و تولیدات فرهنگی سومين كنگره بزرگداشت شهداي دانشجوي استان اصفهان رونمایی شد.

کتاب های "دو ماه زندگی، یک عمر انتظار (زندگی‌نامه شهید سید علیرضا عاملی به روایت همسر شهید)"، "بعد از من (مجموعه وصایای شهدای دانشگاه صنعتی اصفهان به کوشش طاهره جوکار)"، "یک بسیجی ساده (زندگی‌نامه شهید حسین مقیمی زاده)"، سه کتاب از سبک زندگی شهدای دانشجو با نام"ماه نشان"، "یاران ماه" و "نورا"، مجموعه کتب رونمایی شده در این کنگره بود.

همچنین مستند "مهمان مامان (از زندگی مادر شهید مسعود آخوندی)"، نرم افزار شهیدانه (شهدای دانشجو)"، موسیقی راه عاشقی، سررسید شهیدانه و سیر نمایشگاهی شهدای مدافع حرم دانشجو از دیگر تولیدات فرهنگی و رسانه ای رونمایی شده در سومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان اصفهان بود.

در این آئین باشکوه همچنین از خانواده شهید محسن سرمدی از شهدای دانشجوی دانشگاه اصفهان و نیز خانواده شهید دانشجوی مدافع حرم کمیل قربانی، بطور نمادین و به نیابت از دیگر خانواده شهدای دانشجوی استان اصفهان تجلیل بعمل آمد.

اجرای ویژه برنامه های هنری از آثار ودستاوردهای شهدای دانشجو در قالب نماهنگ، نمایش صحنه ای، موسیقی و کلیپ و نیز شعرخوانی شاعر فرهیخته دکتر نادر بختیاری، از دیگر بخش های اجلاس پایانی سومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان اصفهان بود.

گفتنی است: سومین کنگره بزرگداشت شهدای دانشجوی استان اصفهان، از 23 بهمن ماه با برگزاری برنامه ها، نشست های تخصصی و نمایشگاه به مدت سه روز به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

گزارش تصویری...

گزارش ویدئویی...

گزارش تلویزیونی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.