کدخبر:1458/13950920

20 آذر 1395

با حضور رئیس مرکز تحقیقات بین المللی اخترفیزیک نسبیتی:
تأسیس دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات بین المللی اخترفیزیک نسبیتی دردانشگاه صنعتی اصفهان
با حضور رئیس مرکز تحقیقات بین المللی اخترفیزیک نسبیتی (ICRANET)، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و جمعی از اعضای هیأت علمی این دانشگاه، دفتر منطقه ای مرکز تحقیقات بین المللی اخترفیزیک نسبیتی افتتاح شد.

این دفتر عصر امروز و با حضور دکتر مدرس هاشمی رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، پرفسور رافینی(Ruffini) رئیس مرکز تحقیقات بین المللی اخترفیزیک نسبیتی (ICRANET) و پرفسور ساهاکیان رئیس شعبه ارمنستان این مرکز، در دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد.

معاون پژوهشی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره اهمیت این مرکز تحقیقاتی بین المللی گفت: مرکز تحقیقات بین المللی اخترفیزیک نسبیتی (ICRANET) پیش از این شعبه هایی در کشورهای مختلف از جمله برزیل و ارمنستان تأسیس نموده و امید می رود تا با تأسیس دفتر منطقه ای آن در دانشگاه صنعتی اصفهان، بسترهای لازم به منظور ایجاد شعبه ای از این مرکز در این دانشگاه فراهم گردد.

دکتر مسلم زارعی این رویداد را برمبنای همکاری های علمی گذشته محققان و دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان با این مرکز دانست و تصریح کرد: محققان این دانشگاه طی سال های گذشته ضمن حضور در این مرکز علمی بین المللی، تحقیقات متعدد مشترکی را با دانشمندان این مرکز به انجام رسانده اند و بدین ترتیب بسترهای لازم به منظور تأسیس دفتر منطقه ای این مرکز در دانشگاه صنعتی اصفهان فراهم آمده است.

وی؛برگزاری کنفرانس ها ومدرسه های علمی مشترک، انجام پروژه های علمی بین المللی مشترک با مرکز تحقیقات بین المللی اخترفیزیک نسبیتی (ICRANET)، انتشار مقالات مشترک، ارائه خدمات بازدیدهای علمی و گرفتن دانشجوی مقطع دکتری مشترک را از جمله زمینه های همکاری میان این مرکز و دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد.

زارعی با اشاره به نگاه ویژه رئیس مرکز تحقیقات بین المللی اخترفیزیک نسبیتی به دانشگاه صنعتی اصفهان و محققان این دانشگاه، ابراز امیدواری کرد که با تأمین زیرساخت های لازم طی دوسال آینده، شعبه این مرکز علمی بین المللی به منظور متمرکز نمودن تمامی فرآیندهای علمی در این شعبه در دانشگاه صنعتی اصفهان تأسیس گردد.

سایر تصاویر

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.