کدخبر:1612/13950811

11 آبان 1395

در آستانه 13 آبان:
تجمع بزرگ دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان به مناسبت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی+ گزارش تصویری
در آستانه 13 آبان ماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان با تجمع وراهپیمایی به مناسبت این روز، ضمن ابراز انزجار از مستکبران جهانی، امریکا و صهیونیزم، وفاداری خود به آرمان های انقلاب اسلامی را به نمایش گذاردند.

این آئین، ظهر امروز و با حضور رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه و خیل کثیری از دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه صنعتی اصفهان و همراه با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل یادمان شهدای این دانشگاه برگزار شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان در این مراسم با اشاره به جایگاه والای حضرت امام حسین (ع) بعنوان الگویی کامل در جهت نیل به سعادت دنیوی و اخروی، گفت: استکبار ستیزی یکی از مهم‌ترین الگوهای واقعه عاشورا است.

محسن نصری تصریح کرد: اصل معارف اسلامی ما، ولایت و حاکمیت حق است و در انقلاب اسلامی نیز عاشورا الگوی اصلی امام خمینی(ره) بود که در چنین ایامی به جرم استکبارستیزی، مخالفت با کاپیتولاسیون و استقلال‌طلبی برای ایران و ایرانی تبعید شدند.

وی با بیان این که حتی اگر مسلمان نیز نباشیم، فطرت ما این اجازه را نمی‌دهد که از ظلم تبعیت کنیم، افزود: در طول 38 سال که از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، همواره استکبار ستیزی و مخالفت با سلطه‌طلبی از محورهای اصلی گفتمان انقلاب و آرمان‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری بوده است و تأکید بر این اصل و حرکت در این مسیر، موجب حفظ عزت ما در عصر غیبت امام زمان(عج) می‌شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه اصفهان، لعن، برائت و جهاد را سه اصل مهم آموزشی زیارت عاشورا برای حرکت در مسیر استکبارستیزی دانست و اضافه کرد: تفکر حسینی باعث شد که زمان جنگ تحمیلی و در سخت‌ترین شرایط نیز، حتی ذره ای از خاک کشورمان را از دست ندهیم و امروز تنها شکل و ظاهر و اسم شیطان و دشمنان خدا عوض شده است، اما باطن و روش آن ها همان است که بوده است.

نصری با بیان این که مبارزه امروز با شیطان بزرگ در داخل نظام است، افزود: دشمن تلاش می‌کند تا با نفوذ در ارکان مختلف نظام ضمن ایجاد تغییر در محاسبات مسئولین و نیز باورهای مردم، از طریق ساختارهای حاکمیتی، علیه نظام حرکت کند.

در پایان این مراسم، دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان با راهپیمایی در مسیر یادمان شهدا تا قبور مطهر شهدای گمنام این دانشگاه، با سردادن شعارهای ضداستکباری مرگ برامریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آل سعود، ضمن تجدید میثاق با آرمان های شهدای والامقام و انقلاب اسلامی، اعلام برائت خود از امریکا و استکبار جهانی را به نمایش گذاردند.
گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.