کدخبر:1541/13950727

27 مهر 1395

صبح امروز:
آغاز نخستین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشت دردانشگاه صنعتی اصفهان
نخستین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشت، چالش ها و راهکار ها صبح امروز در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

در آئین افتتاحیه این رویداد علمی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به دستاوردها و افتخارات متعدد این دانشگاه و کسب اعتبار و شهرت در حوزه تربیت نیروی انسانی متخصص و تولید علم و مقالات علمی به روز، گفت: افتخار دانشگاه صنعتی اصفهان به فارغ‌التحصیلانی است که در جای جای کشور و همچنین خارج از کشور مشغول تحصیل یا کار هستند.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی افزود: در کنار این افتخارات که منجر به جایگاه رفیع این دانشگاه در کشور و منطقه شده است، خوشبختانه دانشگاه صنعتی اصفهان از سال های قبل ارتباطات خوبی را با صنایع در حوزه‌های مختلف داشته است.

وی با اشاره به انجام بیش از دوهزار طرح مختلف صنعتی و پروژه‌های کوچک و بزرگ با صنایع مختلف، افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان در یک راهبرد جدید در حوزه علمی و پژوهشی، طی سالیان گذشته به موضوع کارآفرینی و تجاری‌سازی فناوری ورود پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: اگر به حدود 20 سال قبل بازگردیم، واژه‌های کارآفرینی و فناوری و تجاری‌سازی در دانشگاه واژه‌هایی غریب و نامأنوس بودند؛ اما امروز خوشبختانه یکی از راهبردهای مهم دانشگاه‌های بزرگ کشور که به بلوغ لازم برای پژوهش کاربردی رسیده‌اند، ورود به موضوع فناوری و تجاری‌سازی است.

مدرس هاشمی تصریح کرد: در دو سال گذشته مدیریتی با عنوان مدیریت نوآوری و تجاری‌سازی در دانشگاه صنعتی اصفهان شکل گرفته و اداراتی در این راستا به وجود آمده است که هدف آن حمایت از خلاقیت‌های دانشجویان و اعضای هیأت علمی در عرصه‌های مختلف و تکمیل زنجیره تبدیل ایده به فناوری و تبدیل علم به ثروت می باشد.

وی افزود: اگر این ایده‌ها به تولید محصول بینجامد در قالب شرکت‌های دانش بنیان، در مرکز رشد دانشگاه که در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان واقع است، راه خود را ادامه می‌دهند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ورود به کارها و فعالیت‌های بزرگ، تجمیع شده و هدفمند حوزه پژوهش را دیگر راهبرد اصلی دانشگاه صنعتی اصفهان توصیف کرد و گفت: این دانشگاه در یک راهبرد جدید با هدفمند نمودن پژوهش های خود، ضمن هماهنگ نمودن پروژه‌های بزرگی که منجر به کاربردهای صنعتی تأثیرگذار در عرصه‌های مختلف می شود، رساله ها، پایان نامه ها و پروژه‌ها را در راستای آن ها تعریف می نماید.

مدرس هاشمی، حوزه‌های مختلفی چون صنایع دفاعی، نفت، مخابرات و چند زمینه دیگر را از جمله بخش های موضوع این راهبرد عنوان کرد و گفت: خوشبختانه یکی از فعالیت‌های دانشگاه صنعتی اصفهان در این زمینه در حوزه آب است.

وی موضوع آب را از چالش‌های اساسی، کشور و استان دانست و اضافه کرد: دانشگاه صنعتی اصفهان از سال‌ها قبل از رشته‌های تحصیلی مرتبط با آب برخوردار بوده و پژوهشکده آب و فاضلاب این دانشگاه بصورت مشترک با سازمان آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و شرکت آب و فاضلاب روستایی و سازمان محیط زیست در این دانشگاه تأسیس شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، انتقال موضوعات آب به دانشگاه و بهره گیری از نظرات کارشناسی به صورت کاملاً کاربردی، هدفمند و مسئله محور را از اهداف تأسیس این پژوهشکده دانست و تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون پروژه‌های متعددی در این پژوهشکده به انجام است.

مدرس هاشمی تأکید کرد: در این راستا اخیراً نیز یک طرح کلان ملی بسیار بزرگ برای ارائه به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین شده است که امیدواریم با حمایت مسئولین محترم استان و صنعت این طرح اجرایی و استان اصفهان و حوزه زاینده‌رود از نتایج آن بهره مند شوند.

سخنرانی سخنرانی دکترسیدعلی چاوشیان مدیر مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری (وابسته به یونسکو)، سخنرانی دکتر جهانگیر عابدی کوپایی دبیر علمی همایش و عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، سخنرانی مهندس شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان و نیز برگزاری میزگرد تخصصی درخصوص چالش ها و راهکارهای آب شرب و بهداشتی شهر اصفهان، دیگر بخش های آئین افتتاحیه این همایش بود.

گفتنی است: نخستین همایش ملی عرضه و تقاضای آب شرب و بهداشت، چالش ها و راهکار ها، توسط دانشگاه صنعتی اصفهان و با همکاری استانداری، شرکت آبفا، شرکت سهامی آب منطقه ­ای وشرکت آب و فاضلاب روستایی استان (آبفار) و شهرداری اصفهان، امروز و فردا برگزار می گردد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.