کدخبر:1633/13950707

7 مهر 1395

با استقبال پرشور دانشجویان:
جشن استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد + گزارش تصویری
جشن استقبال از بیش از یک هزار و 400 دانشجوی جدیدالورود دانشگاه صنعتی اصفهان، صبح امروز و با استقبال پرشور دانشجویان در تالار شیخ بهایی این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و ابراز خرسندی از میزبانی یک هزار و 400 جوان پرتلاش در این دانشگاه، گفت: هم‌ اکنون در آستانه چهلمین سال تأسیس دانشگاه صنعتی اصفهان هستیم و خوشبختانه بنیان اصلی این دانشگاه از نظر اساتید، تجهیزات، برنامه‌ریزی‌های آموزشی و پژوهشی و زیرساخت‌های گوناگون به صورت بسیار مطلوبی شکل گرفته است.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی با اشاره به تحصیل قریب به 11 هزار دانشجو در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: نیمی از این دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به فعالیت علمی هستند که از این تعداد نیز یک هزار و 300 دانشجو در مقطع دکترا تحصیل می کنند.

وی، حضور 500 عضو هیئت علمی، سیستم آموزشی بسیار منظم، اجرای دو هزار طرح پژوهشی و مشارکت در 10 طرح کلان ملی را از جمله نقاط قوت دانشگاه صنعتی اصفهان عنوان کرد و افزود: برخلاف بسیاری از دانشگاه‌های کشور، اینجا یک مجموعه کامل دانشگاهی شامل دانشکده‌ها، آزمایشگاه ها، مراکز تربیت بدنی و درمانی، خوابگاه‌ها، امکانات رفاهی و تفریحی و غیره است.    

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان این که این دانشگاه همیشه جزو دانشگاه‌های برتر کشور بوده است، به رتبه‌بندی‌های جهانی اخیر اشاره کرد و افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان همراه با دو دانشگاه برتر دیگر ایران در میان یکصد دانشگاه جوان برتر کمتر از 50 سال قدمت دنیا قرار دارد و رتبه 61 آسیا را نیز به خود اختصاص داده است.

مدرس هاشمی با اشاره به این که دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه‌های متعدد فنی و مهندسی به عنوان قطب علمی کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: دومین دانشکده بزرگ کشاورزی ایران در این دانشگاه قرار دارد و بیشترین تعداد مقالات علمی را در رشته شیمی منتشر کرده ایم.

وی با تأکید بر لزوم اهمیت به سرمایه انسانی، عرضه فارغ‌التحصیلان پرتلاش و پویا به جامعه علمی کشور و دنیا را مهم‌ترین دستاورد دانشگاه صنعتی اصفهان در طول این سال‌ها عنوان کرد و گفت: همه شما از امروز در این افتخارات شریک هستید و در قبال آن مسئولیت دارید.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، تحصیل و کسب تخصص برای حل مشکلات کشور را مهم‌ترین وظیفه دانشجویان جدیدالورود دانست و با تأکید بر اینکه هیچ گاه نباید به آنچه که هستیم اکتفا کنیم، افزود: تحصیل، مطالعات فرهنگی، شکوفایی استعدادها، ورزش، مهارت‌آموزی در زمینه‌های مختلف و مشارکت فعال در عرصه‌های گوناگون کشور، موجب رشد همه‌جانبه دانشجویان خواهد شد.

مدرس هاشمی در پایان با تأکید بر این که دانشگاه محلی مناسب برای شکوفایی استعدادهای جوانان در عرصه‌های گوناگون علمی، ورزشی، فرهنگی و مهارت‌آموزی است، خواستار تلاش جدی دانشجویان در عرصه های نوآوری، خلاقیت و کارآفرینی شد و گفت: مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز از چند سال گذشته تاکنون در این عرصه مشغول فعالیت است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در ادامه این مراسم، تلاش دانشگاهیان و دانشجویان را موجب ظهور پرفروغ جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مهم علمی دنیا دانست و گفت: گسترش فضای علمی کشور مرهون امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام و المسلمین امینی با اشاره به فعالیت تشکل‌ها، انجمن‌ها و مجموعه‌های دانشجویی قوی در دانشگاه صنعتی اصفهان، خواستار مشارکت فعال دانشجویان در این عرصه‌ها شد.

وی با تأکید بر لزوم تلاش در عرصه فناوری و دانش برای پیشرفت کشور؛ محیط آرام دانشگاه را یکی از شرایط لازم برای فعالیت‌های علمی دانشجویان دانست و ادامه داد: لازم است نشاط سیاسی، آرمان طلبی و عدالت‌طلبی از ویژگی‌های بارز دانشجویان در دانشگاه‌ها باشد.

گفتنی است: در سال تحصیلی جدید، 829 دانشجوی پسر و 587 دانشجوی دختر، در 14 دانشکده دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول به تحصیل خواهند شد.

گزارش تصویری جشن

گزارش تصویری ثبت نام

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.