کدخبر:1217/13950627

27 شهريور 1395

با حضور 200 دانشجوی فعال فرهنگی:
سومین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید، سومین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور اعضای شورای مرکزی انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی هنری و تشکل‌های اسلامی دانشگاه برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان در آیین افتتاحیه این همایش، سومین همایش فعالان فرهنگی را فرصتی مناسب برای نگاهی تحلیلی به فعالیت‌های صورت گرفته درگذشته و بررسی و برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های این حوزه در آینده عنوان کرد و گفت: هویت بخشی، آگاهی بخشی، اخلاق علمی و انسانی و سلامت جسم و روان از جمله مهمترین محورهای فعالیت‌های فرهنگی محسوب شود.

دکتر مهدی برنجکوب، با بیان این که آموزش، پژوهش و فرهنگ، کارکردهای اصلی دانشگاه ها محسوب می‌شوند، افزود: با توجه به تأثیرگذاری مستقیم تمامی این ابعاد بر روی یکدیگر، به دنبال فعالیت‌هایی هستیم که باعث پیشرفت در همه این ابعاد گردد.

وی با تأکید بر لزوم نگاه چندبعدی در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی، تصریح کرد: حرکت جمعی هدفمند روبه‌جلو در دانشگاه، مستلزم هماهنگی، مدیریت پذیری، هم‌افزایی، کلان نگری، مثبت‌اندیشی و استمرار است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این گردهمایی با بیان اهمیت سرمایه‌های فرهنگی در ملت‌های گوناگون، توجه به باور و رفتار توحیدی در این فعالیت‌ها را ضروری دانست و گفت: با توجه به این که دانشگاه یک مرجع محسوب می شود، به هیچ وجه نمی‌تواند نسبت به فعالیت‌های فرهنگی بی‌تفاوت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امینی با تأکید بر لزوم تسهیل فرآیند فعالیت‌های فرهنگی مناسب کانون‌ها و مراکز فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان، اضافه کرد: همه فعالیت‌ها باید در خدمت توسعه علمی باشد و موجب تعالی و ارتقای دانش گردد.

وی،پرهیز از بی‌تفاوتی در میان فعالان فرهنگی را ضروری دانست و تصریح کرد: لازم است تا فعالان فرهنگی، همواره برای رشد بینش‌های علمی، سیاسی، اعتقادی و ارتقای باورهای دینی، فرهنگی و اجتماعی خود اهمیت قائل شوند.

مسئول اجرایی سومین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در حاشیه این مراسم گفت: برای سومین سال متوالی است که در آستانه شروع سال تحصیلی جدید، فعالان فرهنگی با نگاه به فعالیت‌های سال گذشته، با هدف ارائه گزارش از فعالیت‌ تشکل‌های فرهنگی، ارائه برنامه‌های آینده و ایجاد فضای همدلی و دوستانه، دور یکدیگر جمع می شوند.

مهندس حسین طاقداری با اشاره به فعالیت 9 کانون فرهنگی، 16 انجمن علمی و 5 تشکل اسلامی در دانشگاه صنعتی اصفهان، افزود: کارگاه‌های آموزشی جهت توانمندسازی فعالان فرهنگی، کارگاه تخصصی کانون‌ها باحضور مدیرگروه هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های کشور در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نشست فن‌آفرینی در حوزه کارآفرینی انجمن‌های علمی و برنامه‌های تفریحی از جمله بخش های این همایش است.

وی با تأکید بر این که در فضایی صمیمانه قطعاً می توان تعاملی بهتر برقرار کرد، به نشست صمیمانه پرسش و پاسخ با حضور رئیس و معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه، برای بیان ایده‌ها و پیشنهادات فعالان فرهنگی اشاره کرد و گفت: نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های تخصصی، جلسات پرسش و پاسخ و ارزیابی فعالیت‌های صورت گرفته از دیگر برنامه های این همایش می باشد.

گفتنی است: سومین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان، از 24 شهریور ماه به مدت سه روز با حضور 200 تن از دانشجویان فعال فرهنگی این دانشگاه برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.