کدخبر:1610/13950527

27 مرداد 1395

به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان:
نخستین گردهمایی مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های منطقه شش کشور برگزار شد+گزارش تصویری
نخستین گردهمایی مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های منطقه شش کشور به همراه دبیران مناطق 9 گانه مراکز بهداشت و درمان کشور، صبح امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

دبیر مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های منطقه شش کشور،‌ هدف اصلی از برگزاری این همایش را تبادل اطلاعات، سیاست‌گذاری ها، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای مراکز بهداشت و درمان این دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: این نخستین گردهمایی دانشگاه‌های منطقه شش در این زمینه محسوب می‌شود که به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌گردد.

دکتر زهرا ممتازپور، با اعلام این که دانشگاه صنعتی اصفهان به مدت دو سال مسئول دبیرخانه منطقه شش کشور خواهد بود، تصریح کرد: برای هماهنگی بیشتر در این نشست از دبیران مناطق نه‌ گانه کشور نیز دعوت به عمل آمده است.

وی با اشاره به افزایش بیماری‌های غیرواگیر در دنیا از سال 1990 تاکنون، افزود: 77 درصد مرگ و مير در جهان ناشي از این نوع بیماری ها است و پیش بینی می شود این روند تا سال 2020 یک روند افزایشی را طی کند.

مدیر مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی اصفهان، با تأکید بر این که پیشگیری از این نوع بیماری‌ها از زمان نوجوانی و جوانی آغاز می‌شود؛ مسئولان بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور را متولیان سلامت دانشجویان دانست و اضافه کرد: رده اول مرگ و مير در سرتاسر جهان مربوط به بيماري هاي قلبي عروقي است.

ممتازپور،اصلاح سبک زندگی، ترویج تحرک، اصلاح تغذیه و ترویج تغذیه سالم، کنترل استرس و دوری از دخانیات و مواد مخدر را از جمله مهترین محورهای نخستین گردهمایی مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های منطقه شش کشور عنوان کرد.

وی ادامه داد: برگزاری کارگاه آموزشی، بررسی معضلات سلامت دانشجویان، ارایه راهکارها و پایش سلامت دانشجویان جدیدالورود از برنامه های این گردهمایی یک روزه خواهد بود.

ارایه موضوعاتی با عناوینی همچون، اهمیت سلامت و نقش جامعه در ارتقاء آن، اهمیت تغذیه سالم در پیشگیری از بیماری ها، نقش تحرک در حفظ سلامت جامعه دانشگاهی و بهداشت فیزیکی محیط دانشگاه به ویژه خوابگاه ها، توسط آقایان دکتر روزبهانی، انتظاری، سالکی و رفیعی نژاد از دیگر برنامه های این همایش بود.

گفتنی است: نخستین گردهمایی مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های منطقه شش کشور، با حضور مسئولین مراکز دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، اصفهان، هنر اصفهان، کاشان، شهرکرد، یزد، گلپایگان، اردکان، شهرضا، خوانسار، مالک اشتر و همچنین دبیران مناطق 9 گانه شامل دانشگاه های امیرکبیر، تبریز، همدان، رازی کرمانشاه، شیراز، ولیعصر(عج) رفسنجان، فردوسی مشهد، تهران و سازمان امور دانشجویان به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.  

گزارش تصویری

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.