کدخبر:0919/13950526

26 مرداد 1395

با حضور 250 گروه جهادی از سراسر کشور:
آغاز نشست سراسری قرار گاه جهاد علمی فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دردانشگاه صنعتی اصفهان
نشست سراسری قرارگاه جهاد علمی فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با حضور250 گروه جهادی از سراسر کشور، شب گذشته در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در آئین افتتاحیه این نشست با بیان این که امروز گفتمان علمی را به عنوان گفتمان مسلط خودمان در کشور پذیرفته‌ایم، گفت: این گفتمان در تمامی اسناد بالادستی به خصوص در تأکیدات مقام معظم رهبری وجود دارد و موضوع اصلی کار حوزه و دانشگاه علم و دانش است.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی با اشاره به دستاوردها و جایگاه علمی ملی و بین المللی دانشگاه صنعتی اصفهان طی کمتر از 4 دهه فعالیت، تصریح کرد: مهم‌ترین دستاورد این دانشگاه فارغ‌التحصیلان درخشان آن در کشور هستند.

وی اضافه کرد: تولید علم به واسطه تألیف کتاب ها و مقالات گوناگون و انجام طرح‌های پژوهشی برای رفع مشکلات بخش‌های مختلف کشور از دیگر دستاوردهای علمی و پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان به شمار می رود.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به سردمداری ایران طی قرن ها مرجعیت علمی و نیز تلفیق حوزه‌ها و دانشگاه‌ها در آن سال ها، گفت: با گسترش علم و دانش و تخصصی‌ شدن علوم، امروزه رشته ها و زیررشته های فراوان تخصصی در زمینه‌های گوناگون داریم اما همگان اینک به این نتیجه رسیده‌اند که مشکلات کشور صرفاً با تربیت متخصص در یک رشته تخصصی علمی حل نخواهد شد و چه بسا توجه صرف به این موضوع بر مشکلات می‌افزاید.

مدرس هاشمی با تأکید بر لزوم در نظر گرفتن ابعاد علوم مختلف در یک حیطه علمی، توجه به مشکلات زیست محیطی در کنار توسعه صنعت و نیز در نظر گرفتن جایگاه روحی و روانی در کنار درمان بیماران را از جمله نمونه های این امر برشمرد و ادامه داد: امروز نیاز داریم که متخصصین ما در امور مختلف مطالعه، تبحر و تخصص داشته و از دید و بینش فراگیر نیز برخوردار باشند.

مدیر امور دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اصفهان نیز در این آئین گفت: تربیت دین بانان قوی از مهمترین وظایف حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان این که در سال های اخیر شاهد اتفاقات بسیار خوبی در حوزه علوم اسلامی هستیم که خروجی آن تربیت دانشجویان انقلابی است، تصریح کرد: واگذاری فعالیت های حوزه علوم اسلامی به دانشجویان تربیت شده در مراکز این حوزه از نشانه های روشن این تحول به شمار می رود.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان نیز در این مراسم اظهار داشت: تربیت انسان از مسایل اساسی در حوزه علوم اسلامی است که ابزارهای رسیدن به این هدف، ایجاد هسته های تربیتی و گروه های جهاد علمی فرهنگی است و تشکیل قرارگاه نیز با همین هدف طراحی شده تا شاهد اجرایی شدن اهداف حوزه علوم اسلامی توسط خود دانشجویان در مراکز دانشگاهی باشیم.

حجت الاسلام حریزاوی افزود: تغییر رویکرد حوزه از برنامه های آموزشی به فعالیت های تربیتی از مهمترین برنامه ها در سال گذشته بود که توسعه فعالیت های تربیتی و اخلاقی در مراکز دانشگاهی نیز همچنان در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: جریان های زنده دانشجویی باید مسئوولیت اجرایی شدن اهداف حوزه علوم اسلامی در مراکز دانشگاهی را برعهده بگیرند که با تشکیل گروه های جهاد علمی فرهنگی در مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گام های نخستین برای این حرکت برداشته شده است.

گفتنی است: نشست سراسری قرار گاه جهاد علمی فرهنگی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با هدف تحقق دانشگاه اسلامی بر پایه اندیشه و علوم دینی و تلاش برای گسترش اندیشه اسلامی با شعار نظام فکری، تشکیلات دینی، ماموریت انقلابی تا جمعه 29 مردادماه در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه دارد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.