کدخبر:1224/13950525

25 مرداد 1395

با حضور هیأت عالیرتبه دانشگاهی از کشور سنگال:
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه شیخ آنتا دایوپ سنگال
اعضای هیأت عالیرتبه دانشگاه شیخ آنتادایوپ سنگال با حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن آشنایی با توانمندی ها و دستاوردهای این دانشگاه، تفاهم نامه همکاری دوجانبه امضاء نمودند.

این دیدار با حضور رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، جمعی از مدیران و اعضای هیئت علمی این دانشگاه و نیز رییس دانشگاه شیخ آنتادایوپ سنگال به همراه جمعی از مدیران این دانشگاه، رایزن اقتصادی سفارت سنگال در تهران، سفیر و کنسول سفارت سنگال در تهران به همراه تنی چند از استادان و دانشجویان دپارتمان زبان فارسی این دانشگاه برگزار شد.

در این دیدار رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به جایگاه برجسته این دانشگاه در بین دانشگاه های ایران، ابراز امیدواری کرد: این دیدار مقدمه توسعه‌ی همکاری‌های گسترده دوجانبه مابین دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه شیخ آنتادایوپ گردد.

رئیس دانشگاه شیخ آنتادایوپ سنگال نیز با ابراز قدردانی از مهمان‌نوازی دانشگاه صنعتی اصفهان و تمجید از توانمندی‌ها و امکانات کشور ایران، به تشریح زمینه‌های مورد نظر در خصوص همکاری با دانشگاه صنعتی اصفهان پرداخت.

دکترتیوب ابراهیما با اشاره به تلاش نظام آموزشی سنگال و دانشگاه شیخ آنتادایوپ این کشور به منظور ایجاد یک تحول اساسی در ساختار و بنیان‌های خود، تصریح کرد: این کشور در تلاش است تا امکانات تحصیل در رشته‌های علوم پایه و مهندسی را گسترش دهد و در بین علوم مهندسی، رشته مهندسی کشاورزی با توجه به نقش راهبردی آن در توسعه‌ی کشورها بسیار مورد توجه آنان قرار دارد.

وی اضافه کرد: پس از بررسی دانشگاه‌های ایران مشخص شد که دانشگاه صنعتی اصفهان از لحاظ علوم کشاورزی قوی‌ترین دانشگاه می‌باشد و دانشگاه شیخ آنتادایوپ تمایل دارد تا ضمن امضای یک تفاهم‌نامه با این دانشگاه، در زمینه توسعه دپارتمان‌های علوم کشاورزی، از تجربیات استادان و کادر علمی دانشگاه صنعتی اصفهان بهره مند شود.

در ادامه‌ی این دیدار هر یک از میهمانان و همچنین اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان به بیان دیدگاه‌های خود و زمینه‌های توسعه همکاری میان طرفین مانند نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین علوم مهندسی همچون معدن، مکانیک و ... پرداختند.

در انتهای این دیدار نیز ضمن امضاء تفاهم‌نامه همکاری میان رؤسای دانشگاه صنعتی اصفهان و دانشگاه شیخ آنتادایوپ سنگال، هیأت عالیرتبه سنگالی از بخش هایی از دانشگاه صنعتی اصفهان دیدن نمودند.

گفتنی است: دانشگاه شیخ آنتا دایوپ که با عنوان دانشگاه داکار نیز شناخته می‌شود بزرگترین دانشگاه سنگال و یکی از بزرگترین دانشگاه‌های غرب افریقا است که در حال حاضر از نزدیک به 100 هزار دانشجو برخوردار است و عمده فعالیت این دانشگاه در زمینه علوم پزشکی و علوم انسانی می‌باشد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.