کدخبر:1351/13950423

23 تیر 1395

با حضور محققانی از ایران، امریکا، انگلیس، آلمان، هلند و چین:
آغازسیزدهمین سمینار بین المللی معادلات دیفرانسیل، سیستم های دینامیکی و کاربردها+گزارش تصویری
سیزدهمین سمینار بین المللی معادلات دیفرانسیل، سیستم های دینامیکی وکاربردها با حضور دانشمندانی از کشورهای ایران، امریکا، انگلیس، آلمان، هلند و چین، صبح امروز در دانشگاه صنعتی اصفهان گشایش یافت.

در آئین افتتاحیه این رویداد علمی بین المللی، رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به جایگاه علمی و تاریخی اصفهان، گفت: آثار ریاضی دانان برجسته این خطه علاوه بر کتاب ها و رساله های متعدد، دستاوردهای کاربردی فراوانی دارد که منبعث از دانش عمیق ریاضی و ذوق و سلیقه قابل ستایش این دانشمندان است.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی افزود: از باب نمونه می توان به آثار برجسته شیخ بهایی این دانشمند بزرگ، ریاضیدان، فیلسوف، معمار، منجم و شاعر سده 11 هجری اشاره نمود که با بهره گیری از دانش ریاضی، فن آوری های شگفت انگیزی را بنا نهاده که مایه افتخار و مباهات امروز ما نیز است.

وی با بیان بخشی از توانمندی ها، افتخارات و دستاوردهای برجسته دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان افتخاری برای اصفهان، تصریح کرد: مهمترین این دستاوردها، دانش‌ آموختگان برجسته این دانشگاه هستند و خوشبختانه آموزش با کیفیت عالی این دانشگاه زبانزد می باشد.

مدرس هاشمی تصریح کرد: خوشبختانه این دانشگاه درسال‌های اخیر در حوزه‌های پژوهش و فناوری نیز به خوبی ایفای نقش نموده و ضمن تثبیت جایگاه خود درمیان دانشگاه‌های برتر و رده یک کشور، اخیراً در رتبه‌بندی‌های بین مللی نیز چه در سطح آسیا و چه در سطح دنیا به نتایج خوبی دست یافته، که امیدواریم این ارتقای کیفی به صورت روزافزونی ادامه یابد.

وی با تأکید بر توجه ویژه دانشگاه صنعتی اصفهان به علوم پایه بعنوان علومی کلیدی و اصولی که تأثیر بسزایی در رشد علمی کشور دارند، افزود: خوشبختانه در حال حاضر سه دانشکده بزرگ و قوی علوم ریاضی، فیزیک و شیمی در این دانشگاه مشغول فعالیت می باشند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: یقیناً دانشکده علوم ریاضی این دانشگاه یکی از بهترین دانشکده‌های ریاضی کشور است که دستاوردهای قابل تقدیری را به جامعه عرضه نموده و از جمله آن ها برگزاری رویدادهایی اینچنین می باشد.

دبیر سیزدهمین سمینار بین المللی معادلات دیفرانسیل، سیستم های دینامیکی و کاربردها نیز در این آئین، با بیان این که دانشگاه صنعتی اصفهان افتخار دارد برای سومین بار میزبان این سمینار باشد، گفت: در این رویداد علمی محققان مدعو از کشورهای ایران، امریکا، انگلیس، آلمان، هلند و چین سخنرانی خواهند کرد.

دکتر رضا مزروعی افزود: در ابتدا بیش از 150 مقاله به دبیرخانه این سمینار ارسال شده بود که پس از داوری کمیته علمی داوران از دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی، در نهایت 110 مقاله در قالب سخنرانی و پوستر پذیرفته شدند.

وی این سمینار را مشتمل بر 10 سخنرانی عمومی، 70 سخنرانی تخصصی و 30 ارائه پوستر توصیف کرد و ادامه داد: مهمترین برنامه جنبی این رویداد علمی بین المللی کارگاه آموزشی نرم‌افزار Matcont با تدریس آقای پروفسور هیل مایر است که با استقبال گرم دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیئت علمی از سراسر کشور برگزار می شود.

رئیس دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در آئین افتتاحیه سیزدهمین سمینار بین المللی معادلات دیفرانسیل، سیستم های دینامیکی و کاربردها با بیان تاریخچه برگزاری این رویداد مهم علمی گفت: این سمینار حدود 20 سال قبل و به همت استاد بزرگوار "بهمن مهری" و جمعی از همکاران در مرکز تحصیلات تکمیلی زنجان آغاز شد.

دکتر حمید رضا ظهوری زنگنه، افزود: به دنبال این رویداد، دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان با مشارکت مجدانه خود، دومین سمینار را با حضور جمع وسیع‌تری از متخصصین داخلی و برخی از متخصصین خارجی و سپس، هشتمین سمینار را نیز به صورت بین‌المللی و با حضور جمعی وسیع از محققین داخلی و خارجی برگزار کرد و پایه‌گذاری همکاری‌های بین‌المللی شد که هنوز نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به نقش مؤثر برگزاری این سمینار در تثبیت و ارتقاء برنامه های تحصیلات تکمیلی درشاخه معادلات دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی در سطح کشور، گفت: اگر در هنگام شروع این گردهمایی ها، تعداد محققین فعال در سطح کشور از انگشتان دو دست فراتر نمی‌رفت، امروزه در بسیاری از دانشگاه‌ها، دوره‌های تحصیلات تکمیلی در این گرایش فعال و جزو رشته‌های مصوب وزارت عتف شده است.

عضو هیئت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان، ابراز امیداواری کرد: این سمینار علاوه بر فراهم نمودن یک محیط فعال به منظور ارائه دستاوردهای علمی، به استمرار و گسترش همکاری‌های بین دانشگاهی و بین‌المللی و همچنین تحکیم دوستی‌ ها کمک نماید.

گفتنی است: سیزدهمین سمینار بین المللی معادلات دیفرانسیل، سیستم های دینامیکی و کاربردها، از مجموعه سمینار های تخصصی انجمن ریاضی ایران، از امروز تا 25 تیرماه با حمایت انجمن ریاضی ایران و پژوهشگاه دانش های بنیادی و به همت دانشکده علوم ریاضی دانشگاه صنعتی اصفهان در این دانشگاه برگزار می گردد.

گزارش تصویری

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.