کدخبر:0958/13950305

5 خرداد 1395

با حضور دانشجویان واعضای هیئت علمی:
گرامیداشت روزجهانی محیط زیست دردانشگاه صنعتی اصفهان
مراسم گرامیداشت روز جهانی محیط زیست روز گذشته با حضور دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان در سالن اجتماعات دانشکده منابع طبیعی این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان، هدف از برگزاری این همایش را پیشگام شدن این دانشگاه در بحث‌های محیط زیستی عنوان کرد و گفت: روز جهانی محیط زیست برای نخستین بار در سال 1973 برگزار شد و "مبارزه با تجارت غیرقانونی گونه‌ها" شعار این روز جهانی برای امسال در نظر گرفته شده است.

دکتر سفیانیان، با بیان این که محیط زیست یکی از مهمترین موضوعاتی است که همه متخصصان و مسئولین مختلف علمی، پژوهشی، سیاسی و اجرایی کشور را دور یکدیگر جمع می‌کند؛ بر رویکرد علمی در برخورد با مسائل زیست محیطی تأکید کرد.

وی برخوردهای بین بخشی و همکاری و تعامل میان دستگاه‌های دولتی و گروه‌ها و نهادهای اجتماعی در بحث‌های محیط زیست را یکی از مهم‌ترین کارهای پیش رو عنوان کرد و افزود: در این همایش از پایان‌ نامه‌های برتر محیط زیست دانشجویان و گروه‌های دانشجویی برتر در این حوزه، با اهدای جوایزی تقدیر به عمل خواهد آمد.

سفیانیان،با تأکید بر این که برخلاف گذشته، نشانه‌های شور و نشاط علمی، اعتماد به‌نفس و خودباوری دربحث‌های محیط زیستی، در میان دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت: با روحیه خوب کار گروهی در دانشجویان، حساس بودن به مسائل پیرامون و عمق دادن به نگاه ها در این زمینه، می‌توانیم چالش‌ها و تهدیدهای محیط زیست را به فرصت تبدیل کنیم.

عضو هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز با بیان اینکه تقویت ارتباط درون دانشگاهی و برون دانشگاهی در رابطه با فعالیت‌های زیست محیطی زمینه مناسبی را برای همکاری‌ها در این بخش فراهم خواهد آورد گفت: استفاده بهینه از انرژی خورشیدی، تصفیه فاضلاب و جلوگیری از هدر رفت منابع تولید انرژی از جمله فعالیت‌های دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه محیط زیست بوده است.

دکتر میرغفاری با تأکید بر این که جایگاه رویکرد علمی در رابطه با مسائل مختلف محیط زیست در دانشگاه است و دانشگاه باید برای این‌گونه مسائل راه حل مناسب ارائه کند، افزود: در همایش آینده، بیشترین تمرکز بر روی فعالیت‌های زیست محیطی دانشجویان به صورت انفرادی و گروهی خواهد بود.

در ادامه این همایش چند تن از اعضای هیئت علمی دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان به سخنرانی پیرامون مهمترین مسایل و چالش های پیش روی محیط زیست و مشکلاتی که دانشگاه در این زمینه با آن ها مواجه است پرداختند.

گفتنی است: روز جهانی محیط زیست، هر ساله در روز 15 خرداد در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود و در سال جاری نیز به دلیل همزمان بودن با امتحانات پایان ترم دانشجویان، گرامیداشت این رویداد، چهارم خرداد ماه به همت دانشکده منابع طبیعی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.