کدخبر:1546/13950226

26 ارديبهشت 1395

با حضور شیخ عمران حسین:
نشست بررسی جریان های تکفیری از نگاه یک اندیشمند اهل تسنن در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
با حضور اندیشمند اهل تسنن در دانشگاه صنعتی اصفهان، ریشه های شکل گیری و چگونگی مواجهه با جریان های تکفیری مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست شیخ عمران حسین، اندیشمند اهل تسنن، مؤلف کتاب معروف بیت‌المقدس در قرآن، مدیر سابق مطالعات اسلامی مؤسسه علمیه کراچی پاکستان، مدیر سابق مطالعات اسلامی برای کمیتۀ مشترک سازمان‌های مسلمان نیویورک، امام جماعت سابق مسجد دارالقرآن لانگ ایسلند نیویورک و امام جمعه سابق اهل تسنن در مقر سازمان ملل، به ایراد سخن پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به تعبیر امام خمینی(ره) از آمریکا با عنوان "شیطان بزرگ"، تضاد موجود در مبارزات جریان های تکفیری با فلسفه جهاد را عامل روشن کننده ی ماهیت اصلی این تروریست ها عنوان کرده و گفت: در جهاد، هدف اصلی نجات مظلومین و محرومین است و تأمین مالی تروریست ها از جانب دولت های جنایتکار دنیا اثبات می کند که این مبارزات هیچ سنخیتی با جهاد ندارد.

وی راه شناخت صحیح وقایع پیرامون در دنیای امروز را بررسی همه جانبه و عمیق قرآن و تفکر در آیات آن و در مرحله بعد مراجعه به احادیث دانست و تصریح کرد: با تطبیق احادیث با آیات قرآن می توان به درستی یا نادرستی آن ها پی برده و با تطبیق این شیوه با رفتار جریان های تکفیری به اصلاح تفکر برخی از آنان پرداخت.

امام جمعه سابق اهل تسنن در مقر سازمان ملل در ادامه به بررسی پدیده ی ظهور و اعتقاد شیعه و سنی به این موضوع و بازگشت حضرت مهدی(عج) پرداخت و افزود: امام مهدی(عج) پس از ظهور هیچ گاه زیر بار نظام کنونی سازمان ملل نخواهد رفت و در دنیای کنونی نیز تنها امام خمینی(ره) جرأت مبارزه با این نظام را داشت.

وی در پایان این نشست به پاسخگویی به پرسش های حاضرین در جلسه پرداخت.

نشست بررسی جریان های تکفیری از نگاه یک اندیشمند اهل تسنن روز گذشته به همت گروه دانشجویی کاوش و انجمن علمی معارف دانشگاه صنعتی اصفهان در مسجد فاطمه زهرا (سلام ا... علیها) این دانشگاه برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.