کدخبر:1531/13950214

14 ارديبهشت 1395

با حضور 25 محقق بین المللی:
آغازمدرسه بین‌المللی فیزیک محاسباتی دردانشگاه صنعتی اصفهان
مدرسه بین‌المللی فیزیک محاسباتی با محوریت نظریه تابعی چگالی و روش‌های ماورای آن، با همکاری مؤسسه ماکس پلانک آلمان، روز گذشته دردانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

دبیر اجرایی این رویداد بین‌المللی، هدف از برگزاری این کنفرانس را گسترش همکاری‌ میان دانشگاه‌های ایران و مؤسسات پژوهشی آلمان دانست و ابراز امیدواری کرد: این مدرسه، فرصتی مناسب برای آشنایی پژوهشگران جوان کشور با تکنیک‌های جدید محاسبه خواص مواد و برقراری ارتباط با اساتید خبره به منظور پیشرفت های بیشتر در این زمینه را فراهم آورد.

دکتر سید جوادهاشمی فر افزود: این کنفرانس بین المللی به لحاظ علمی با همکاری مؤسسه فریتس هابر از مجموعه ماکس پلانک آلمان و دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود.

عضو هیأت علمی دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی اصفهان، محور اصلی این مدرسه بین‌المللی را نظریه تابعه چگالی و روش‌های ماورای آن بعنوان یکی از روش‌های پرکاربرد در محاسبه و شبیه‌سازی خواص مواد عنوان کرد و ادامه داد: 25 سخنران بین المللی ازکشورهای ایران، آلمان، امریکا، فنلاند، ایتالیا، سوئیس، اتریش و پاکستان در این رویداد علمی حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به کاربرد علوم شبیه سازی در طراحی داروهای جدید در حوزه پزشکی، تکنولوژی‌های پیشرفته هوافضا و حسگرهای پیشرفته با قابلیت کاربرد در صنایع دفاعی، افزود: علوم شبیه‌سازی تلاش می‌کنند در یک فضای مجازی به مطالعه خواص مواد پیشرفته بپردازند، بدون آنکه نیاز به پرداخت هزینه ساخت ماده وجود داشته باشد.

هاشمی فر با بیان این که روش‌های پیشرفته،آزمایشگاه‌هایی نوین هستند که در فضای مجازی با استفاده از کامپیوتر، خواص مواد را شبیه‌سازی می‌کنند، تصریح کرد: شرکت کنندگان در این مدرسه علمی با حضور در سخنرانی‌ها و 8 کارگاه‌ آموزش عملی، از نزدیک با روش‌های مدرن شبیه‌سازی و محاسبه خواص مواد آشنا می‌شوند.

هاشمی فر تصریح کرد:60 تن از اساتید جوان عضو هیأت علمی و دانشجویان دکتری دانشگاه های صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، فردوسی مشهد، شیراز، اصفهان، تهران، شهید چمران اهواز و مرکز تحصیلات تکمیلی زنجان و همچنین 10 دانشجو از خارج ازکشور، از سخنرانی های علمی و کارگاه های آموزش عملی این مدرسه بهره مند خواهند شد.

گفتنی است: مدرسه بین‌المللی فیزیک محاسباتی که از روزگذشته در مجموعه تالارهای مفاخر دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد، به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.