کدخبر:0955/941112

18 بهمن 1394

همزمان با آغاز دهه فجر:
موزه دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد + گزارش ویدئویی
همزمان با آغاز دهه مبارك فجر و فرخنده ايام بزرگداشت سي و هفتمين سالگرد پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، با حضور شورای دانشگاه صنعتی اصفهان، موزه این دانشگاه افتتاح شد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در این آئین با ابراز خرسندی از افتتاح موزه این دانشگاه در ابتدای دهه مبارک فجر، از تلاش های فردی صورت گرفته به منظور ایجاد این مجموعه قدردانی کرد و گفت: انشاالله با همکاری هیأت رئیسه و شورای دانشگاه، درآینده نزدیک این مجموعه گسترش یابد.

این مجموعه شامل اسناد تاریخی، تصاویرقدیمی، تکنولوژی آموزشی دهه‌های پیشین دانشگاه صنعتی اصفهان، وسایل آزمایشگاهی، کارگاهی و اداری که طی چند دهه گذشته در این دانشگاه مورد استفاده قرار گرفته است می باشد.

این موزه با تلاش های مهندس محسن قاسمی کارشناس ارشدگروه مهندسی بيوسیستم دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان، فعال میراث فرهنگی و عضو انجمن موزه داران اصفهان در مجاورت پژوهشکده فولاد این دانشگاه راه اندازی شده است.

وی با بیان این که این مجموعه طی قریب به یکسال و نیم گذشته از بخش های مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان جمع آوری شده است گفت: پس از ارائه پیشنهاد تأسیس موزه و موافقت مدیریت دانشگاه، اقلام تاریخی موجود جمع آوری، ساماندهی و به مکان اختصاص یافته بدین منظور منتقل گردید.

محسن قاسمی ابراز امیدواری کرد: با همکاری واحدهای مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور ارائه اقلام تاریخی در دسترس و نیز اختصاص فضای فیزیکی وسیع تر جهت این مجموعه، این موزه در آینده نزدیک توسعه یابد.

گفتنی است: پس از موزه تخصصی سنگ و کاني مرحوم استاد دکتر سيدحسن بصير که بیش از 450نمونه از کانی ها و سنگ هاي كم نظير و نادر جمع‌آوري شده از 44 کشور دنيا را در دانشکده مهندسی معدن دانشگاه صنعتی اصفهان به نمایش گذارده است، این موزه بعنوان دومین موزه و موزه اصلی این دانشگاه، ارائه کننده کلیه اقلام تاریخی دانشگاه صنعتی اصفهان در دهه های گذشته است.

گزارش تصویری...

گزارش ویدئویی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.