کدخبر:1610/930221

21 ارديبهشت 1393

آغاز بزرگترین رویداد حوزه مشاوره و روانشناسی کشور دردانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش تصویری
با حضور محققان، پژوهشگران و مدیران مشاوره و روانشناسی کشور:
آغاز بزرگترین رویداد حوزه مشاوره و روانشناسی کشور دردانشگاه صنعتی اصفهان + گزارش تصویری
هفتمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان با حضور معاون امور سازماندهی جوانان وزیر ورزش وجوانان، رییس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور و ريیس دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقيقات و فناوری صبح امروز در تالار شیخ بهایی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز شد.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد، افتخارات و دستاوردهای دانشگاه صنعتی اصفهان در حوزه های گوناگون گفت: محیط دانشجویی سالم و پرنشاط، موفقیت در دیگر عرصه های آموزشی و پژوهشی را به همراه خواهد داشت.

دکتر سید ظفراله کلانتری با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز مشاوره در محیط های دانشجویی تصریح کرد: لازم است مطالعات و پژوهش های لازم به منظور غلبه بر آسیب هایی چون افسردگی، بی انگیزگی، کم تحرکی، بی تفاوتی و آسیب های اجتماعی در دانشجویان به ویژه دانشجویان خوابگاهی صورت پذیرد.

ريیس دفتر مرکزی مشاوره وزارت علوم، تحقيقات و فناوری نیز در این مراسم با اشاره به قدمت 14 ساله سمینار بهداشت روانی دانشجویان گفت: این سمینار از سال 1380 تاکنون بصورت دوسالانه برگزار می شود که تاکنون بیش از پنج هزار مقاله در ادوار مختلف این سمینار سراسری وصول شده است.

دکتر حمید يعقوبی مجموع مقالات رسیده به مرحله نخست داوری این دوره از سمینار را 1800 عنوان بیان کرد و افزود: پس از یک مرحله داوری 800 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و در نهایت 440 مقاله در محورهای اصلی مورد نظر مجوز ارائه در هفتمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان را به دست آورد.

دبیر علمی هفتمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان برگزاری میزگردهای تخصصی در حاشیه این سمینارها از دوره پنجم تاکنون را از بخش های جنبی مهم این سمینار عنوان کرد و اظهار داشت: این میزگردها با موضوعاتی پیرامون مشکلات دانشجویی و توسط متخصصان حوزه مشاوره و روانشناسی کشور برگزار می شود.

وی افزود: سمینار بهداشت روانی دانشجویان با هدف کمک به ارتقاء کیفی خدمات رسانی به دانشجویان و نیز پیوند میان پژوهش و کاربرد در حوزه سلامت روان برگزار می شود.

معاون امور سازماندهی جوانان وزیر ورزش وجوانان نیز در این مراسم گفت: دانشگاه صنعتی اصفهان با وجود صنعتی بودن در موضوع مشاوره از پیشگامان است و جلسات بسیار پربار در بخش های مشاوره دانشجویی، صندوق پاسخ به سؤالات مصاحب و فعالیت ها در حوزه درسی دانشجویان از طریق پروتکل های علمی مدون ازحدود 25 سال پیش نشان از قدمت مشاوره و روانشناسی در این دانشگاه دارد.

دکتر گلزاری در ادامه به ارائه سخنرانی پیرامون روابط میان دختر وپسر، واقعیت ها، آسیب ها و راهکارهای پیش رو پرداخت.

قرائت پیام دکتر فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به این سمینار توسط دکتر ریاضی و سخنرانی دکتر اللهیاری رییس سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور از دیگر بخش های مراسم افتتاحیه هفتمین سمینار سراسری بهداشت روانی دانشجویان بود.

هفتمین سمینار بهداشت روانی دانشجویان با همکاری مشترک دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان ، تا فردا در دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه دارد.

گزارش تصویری...

گزارش تلویزیونی...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.