کدخبر:1106/931121

21 بهمن 1393

کارگاه وهمایش تخصصی صنعت قارچ دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزارشد + گزارش تصویری
با بررسی نقش صنعت قارچ در اقتصاد مقاومتی:
کارگاه وهمایش تخصصی صنعت قارچ دردانشگاه صنعتی اصفهان برگزارشد + گزارش تصویری
همایش"نقش صنعت قارچ در اقتصاد مقاومتی"با حضور محققان داخلی و خارجی، تولیدکنندگان و برخی مسئولان استانی و ملی، روز گذشته در دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد.

در این همایش دوروزه که همزمان با دومین کارگاه آموزشی "آشنایی با جدیدترین تکنیک های تخصصی پرورش قارچ دکمه ای" در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، آخرین یافته های این صنعت و نقش آن در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرارگرفت.

معاون اداری و مالی دانشگاه صنعتی اصفهان در مراسم افتتاحیه این همایش با اشاره به خواص غذایی ارزشمند قارچ گفت: بر خلاف گذشته صنعت تولید این ماده خوراکی به محصول مهمی در سبد غذایی خانواده ها تبدیل شده است.

دکتر حسین خادمی توانایی های فارغ التحصیلان دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: توسعه صنعت تولید قارچ در کشور می تواند نقش قابل توجهی در استفاده از این توانایی ها و اشتغالزایی در بخش کشاورزی داشته باشد.

فرمانده سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در عرصه اقتصاد مقاومتی و تحریم های کنونی علیه انقلاب اسلامی گفت: توجه به راهبردهای ایشان به دور از شعارزدگی، تأثیر فشارهای دشمنان بر کشور را به حداقل می رساند.

سرهنگ انوری در ادامه به بیان تفاوت های اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی پرداخت و گفت: بسیج سازندگی استان اصفهان با برنامه ریزی مناسب در سه بخش آموزش، مشاوره و فعالیت در 600 عرصه کشاورزی، توانسته است از برنامه های آموزشی و مشاوره ایِ سازمان آموزش فنی و حرفه ای و دیگر ارگان های مرتبط، جهت آشنایی پنج هزار نفر با اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی استفاده کند.

وی تولید محصولات کشاورزی متناسب با اقلیم های آب و هوایی مختلف استان را مسأله ای قابل توجه برای رشد و توسعه این بخش عنوان کرد و افزود: برای تولید محصولات کشاورزی سازگار با کم آبی در مناطق شرق اصفهان مبلغ نه میلیارد تومان اعتبار در بسیج سازندگی تأمین نموده ایم.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان، توسعه صنایع تبدیلی و صنایع کوچک را دو بخش مهم در چشم انداز بسیج سازندگی این استان دانست و اضافه کرد: توسعه صادرات محصولات کشاورزی نیز از جمله برنامه های مهم در دست اقدام بسیج سازندگی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در بخش دیگری از این مراسم، توسعه فعالیت های کشاورزی و صنعت تولید قارچ را یکی از مصادیق بارز تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت: توجه به ذائقه های مختلف، تنوع بخشی و فراوری محصولات در این صنعت زودبازده می تواند موجب توسعه صادرات این محصول غذایی ارزشمند شود.

مهندس حمیدرضا فولادگر، با تأکید بر لزوم حمایت بیشتر از صنایع تکمیلی و تبدیلی که با سرمایه گذاری حداقلی به سودآوری می رسند گفت: فعالیت علمی و فنی دانش بنیان، تولید ملی، تأمین امنیت غذا و درمان از جمله مصادیق سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در توسعه این صنعت بروز خوبی دارد.

وی در ادامه از بررسی لایحه رفع موانع تولید در مجلس شورای اسلامی خبر داد و و ابراز امیدواری کرد با تصویب این لایحه گام مهمی در توسعه و سرعت گرفتن بخش تولید کشور برداشته شود.

گفتنی است: همایش "نقش صنعت قارچ در اقتصاد مقاومتی" و "دومین کارگاه آموزشی آشنایی با جدیدترین تکنیک های تخصصی پرورش قارچ دکمه ای" با حضور بیش از 350 تن از محققان، تولیدکنندگان، دانشجویان و اساتید مهندسی کشاورزی با سخنرانی آقای "تای استاکس" از کشور هلند به مدت دو روز در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

گزارش تصویری...

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.