کدخبر:1337/940611

11 شهريور 1394

نشست هم‌اندیشی "مدیریت تحولات فرهنگی" دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
با حضور مدیرکل دفتر سیاستگذاری وبرنامه‌ریزی فرهنگی معاونت فرهنگی وزارت عتف:
نشست هم‌اندیشی "مدیریت تحولات فرهنگی" دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد
نشست هم‌اندیشی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان با موضوع "مدیریت تحولات فرهنگی" صبح امروز با حضور سرپرستان دانشجویی و فرهنگی دانشکده ها، مدیران و کارشناسان فرهنگی این دانشگاه برگزار شد.

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان در این نشست با تأکید بر اولویت قرار دادن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشکده‌ها در سال تحصیلی آینده، بررسی راهکارهای تحقق موفقیت‌آمیز تغییر و تحولات فرهنگی در این دانشگاه را مهم‌ترین هدف برگزاری این نشست عنوان کرد.

دکتر برنجکوب با اشاره به ضرورت مدیریت تحولات فرهنگی در دانشگاه‌های کشور، نقش مدیران و کارشناسان فرهنگی در این عرصه را بسیار مهم ارزیابی کرد.

مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در ادامه این نشست با اشاره به خصوصیات بارز دانشگاه صنعتی اصفهان در زمینه‌های علمی، آموزشی و پژوهشی به بررسی مدیریت تغییر و تحولات فرهنگی در دانشگاه‌های کشور پرداخت و گفت: در دهه‌های گذشته همواره دو دیدگاه آموزش محور و فرهنگ محور در دانشگاه‌های کشور در حال تغییر بوده است.

دکتر فریدون رحیم زاده با ارایه پیشینه مدیریت فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها، به بیان بایدها و نبایدهای این عرصه مهم و نمونه‌های موفق و ناموفق مدیریت تحول فرهنگی در دانشگاه‌ها پرداخت.

وی ساختارهای دانشگاهی را خادمان اندیشه دانست و با تأکید بر این که فرهنگ یک امر تحمیلی نیست، افزود: انطباق فعالیت‌های فرهنگی با نیازها، علایق و سلایق دانشجویان و همچنین تعارض سیاست‌های رسمی فرهنگی و زیست جهان دانشجویان از جمله مهم‌ترین اقتضائات سیاست‌گذاری در حوزه فرهنگی دانشگاه ها محسوب می‌شود.

دکتر رحیم‌زاده با اشاره به لزوم پرهیز از نگاه مهندسی اجتماعی به مقوله فرهنگ و دانشگاه گفت: برنامه‌ریزی یک امر خطی و متعین است و با روح حاکم بر دانشگاه که فرآیندی غیرخطی، نامتعین و متکثر است در تعارض می باشد.

در ادامه این نشست سرپرستان دانشجویی فرهنگی دانشکده ها، مدیران و کارشناسان  فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان به بررسی راهکارهای مدیریت تحولات فرهنگی در این دانشگاه پرداختند.

این نشست به همت معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان در سالن کنفرانس حوزه ریاست این دانشگاه برگزار شد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.