کدخبر:1400/930619

19 شهريور 1393

نخستین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد+ گزارش تصویری
با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:
نخستین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان آغاز به کار کرد+ گزارش تصویری
نخستین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان صبح روز گذشته با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان و معاون و مسئولین فرهنگی این دانشگاه آغاز به کار کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان  آیین افتتاحیه این همایش با اشاره به تاثیر قطعی گفتار و رفتار همه دانشگاهیان در حوزه فرهنگ، هدف اصلی فعالیت های فرهنگی برای دانشگاهیان را رشد و بالندگی در سه حوزه فکر و شناخت، رفتارها و مهارت های زندگی عنوان کرد.

دکتر مدرس هاشمی با تاکید بر این که منظور از فعالیت های فرهنگی تنها تبلیغ نیست؛ عمل کردن را بهترین تبلیغ برای اثرپذیری دانشگاهیان از فعالیت های فرهنگی در طول مدت تحصیل در این دانشگاه دانست.

وی جمود و تحجر و همچنین سطحی نگری را دو مانع جدی در راه رشد حوزه فکری و شناختی عنوان کرد و با اشاره به ظرفیت بسیار بالای آزاداندیشی و پاسخگویی به شبهات در مذهب پویای تشیع گفت: متاسفانه در حال حاضر با آن فضا فاصله داریم و لازم است برای ارتقای وضعیت فرهنگی کشور به این سمت حرکت کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان با تاکید بر ایجاد فضای چند صدایی در دانشگاه، وجود تضارب آرا و بیان افکار مختلف را لازمه رشد فکری و فرهنگی دانشگاه دانست.

دکتر مدرس هاشمی کم توجهی به رعایت ارزش های اخلاقی و دینی در دانشگاه را یکی از مشکلات اصلی حوزه فرهنگ عنوان کرد و گفت: صداقت یکی از بارزترین نمونه های ارزش های اخلاقی است که در آن نمره خوبی نداریم.

وی با بیان این که هیچ ارزشی با ابلاغ و زور نهادینه نخواهد شد، افزود: صداقت، وفای به عهد، وجدان کاری، مسئولیت پذیری، عدالت خواهی، عفت و حجاب، شفافیت در مواضع، به رسمیت شناختن دیگران، عدم واهمه و پایبندی به قانون از جمله ارزش هایی است که کانون ها و نهادهای فرهنگی دانشگاه باید با هنر خود در فراگیر شدن آنها نقش ایفا کنند و به صورت جدی به آموزش مهارت های زندگی بپردازند.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان وجود فضای امن و آرامش را لازمه کار فرهنگی در دانشگاه دانست و گفت: همانطور که پایبندی به نظرات رهبر معظم انقلاب فضای واحد را در کشور حفظ خواهد کرد؛ امنیت و آرامش در دانشگاه نیز در سایه وحدت گروه های مختلف خواهد بود.

در ادامه این مراسم مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اهمیت کرسی های آزاد اندیشی، تضارب آرا و بیان نظرات مختلف و همچنین تعمیق فرهنگ دینی در دانشگاه ها به بیان برخی توصیه های مقام معظم رهبری در رابطه با فعالیت های فرهنگی پرداخت و گفت: اندیشمندان جوان و صاحبان فکر و ایده فرصت مناسبی را در کرسی های آزاد اندیشی برای بیان نظرات خود راجع به موضوعات مختلف پیدا می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به این که در این همایش سه روزه یکصد و پنجاه نفر از فعالین فرهنگی دانشگاه از تشکل ها، انجمن های علمی، کانون های فرهنگی و امور خوابگاهی حضور خواهند داشت، گفت: فعالان فرهنگی دانشگاه در طول این مدت در کارگاه های آموزشی با هدف ارتقای مهارت های فرهنگی، مخاطب شناسی، سبک زندگی خلاقانه، کارآفرینی، راهکارهای موفقیت در برنامه های کانون های فرهنگی و نشست های نقد و بررسی عملکرد معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شرکت خواهند کرد.

دکتر برنجکوب هدف اصلی این همایش را ارتقا در نحوه اجرای برنامه های فرهنگی و آشنایی دانشجویان با مقررات و آیین نامه های معاونت فرهنگی اجتماعی بیان کرد و ابراز امیدواری نمود دانشجویان سال تحصیلی جدید را با یک انسجام و همکاری خوب و هدفمندی آغاز کنند.

گفتنی است نخستین همایش فعالان فرهنگی دانشگاه صنعتی اصفهان به مدت سه روز با برگزاری کارگاه های مختلف در زمینه فعالیت های فرهنگی با حضور اساتید صاحب نظر در این دانشگاه ادامه خواهد داشت.

گزارش تلویزیونی...

گزارش تصویری 1

گزارش تصویری 2

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.