کدخبر:1603/940424

24 تیر 1394

نخستین نشست هیئت امناء "بنیاد دانشگاه صنعتی اصفهان" برگزار شد
به منظور تعیین اعضای هیئت مدیره:
نخستین نشست هیئت امناء "بنیاد دانشگاه صنعتی اصفهان" برگزار شد
نخستین نشست هیئت امناء بنیاد دانشگاه صنعتی اصفهان به منظور انتخاب اعضای اصلی و علی البدل این بنیاد مردمی روز گذشته برگزار شد.

در این نشست که با حضور اکثریت اعضای هیئت امناء این بنیاد رسمیت یافت، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در سخنانی به تشریح جایگاه کنونی دانشگاه و زمینه ها و فرآیند تشکیل بنیاد این دانشگاه پرداخت.

دکتر سید محمود مدرس هاشمی با قدردانی از حضور چهره های شاخص و برجسته در ترکیب هیئت امنای بنیاد دانشگاه صنعتی اصفهان گزارشی از تاریخچه، فعالیت ها، دستاوردها وافق های پیش روی این دانشگاه ارائه کرد.

وی تأکید بر کیفیت در حوزه آموزش و حفظ و ارتقاء کمی و کیفی دستاوردهای پژوهشی را از مهم ترین اهداف آتی این دانشگاه دانست و تصریح کرد: بروز رسانی تجهیزات آزمایشگاهی، ایفای نقش در حوزه اقتصاد دانش بنیان، توسعه روابط بین الملل به منظور ارتقاء شاخص های تراز جهانی و ایجاد فضای تعاطی افکار و تضارب آراء از دیگر اهداف آینده این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان اضافه کرد: ارتقاء انگیزه و افزایش نشاط دانشجویان، رسیدگی هرچه بیشتر به امور رفاهی دانشگاهیان، ساماندهی وضعیت اداری و نیروی انسانی، توسعه عمرانی دانشگاه متناسب با دیگر مؤلفه های توسعه و مدیریت و صیانت از فضای سبز دانشگاه از دیگر اهداف پیش روی این دانشگاه قرار دارد.

وی افق بلند مدت این دانشگاه را شامل دو بخش برنامه راهبردی و نیز ایجاد کریدور علم و فناوری بیان کرد و افزود: برنامه راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان هم اینک در حال تدوین و بروزرسانی بوده و درخصوص کریدور علم و فناوری استان نیز پیگیری های مربوطه در حال انجام است.

مدرس هاشمی با معرفی و مقایسه بودجه و نیز تمهیدات مالی در بخش هدایا و موقوفات یکی از دانشگاه های برتر جهان تصریح کرد: این میزان در دانشگاهی چون دانشگاه صنعتی اصفهان بسیار ناچیز بوده و در شرایط کنونی صرفاً بودجه های دولتی تکافوی مشکلات، مسائل پیش رو و اهداف این دانشگاه را نخواهد داد.

وی به ایده اصلی تأسیس بنیاد دانشگاه صنعتی اصفهان اشاره و تصریح کرد: زمینه ایجاد این بنیاد با بررسی بنیاد های مردمی دانشگاهی در داخل و خارج از کشور و با مدیریت افراد حقیقی به منظور جلب مشارکت های مردمی و اهداء به دانشگاه شکل گرفته است.

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان در ادامه گزارشی از روند تدوین اساسنامه، انتخاب نام، تعیین هیئت امناء و دیگر مراحل رسمی و قانونی این بنیاد ارائه کرد.

در ادامه اعضای هیئت امناء حاضر در این نشست به ارائه دیدگاه ها و نقطه نظرات خود پیرامون بخش های مختلف این بنیاد پرداختند.

همچنین در این نشست پس از انتخاب رئیس، نائب رئیس و دبیر هیئت امناء این بنیاد به مدت سه سال، با برگزاری رسمی انتخابات شش نفر عضو اصلی و دو عضو علی البدل هیئت مدیره به همراه عضو بازرس و نیز علی البدل این سمت انتخاب گردید.

دیگر عضو هیئت مدیره بنیاد دانشگاه صنعتی اصفهان که از هفت عضو برخوردار است، توسط دانشگاه تعیین و مدیرعامل این بنیاد نیز توسط هیئت مدیره تعیین می گردد.

گفتنی است: بنیاد دانشگاه صنعتی اصفهان مؤسسه ای است غیر دولتی، غیر انتفاعی و عام المنفعه که از حیث تشکیلاتی مستقل از تشکیلات این دانشگاه بوده با هدف جلب کمک ها و مشارکت های مردمی و دولتی و دانش آموختگان به منظور مساعدت و همیاری در اعتلای بیش از پیش دانشگاه صنعتی اصفهان و نیز ارتقاء کیفی دستاوردهای آن تأسیس می گردد.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.