کدخبر:1026/931209

9 اسفند 1393

معرفی وبررسی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در دانشگاه صنعتی اصفهان
با حضور جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان:
معرفی وبررسی خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری در دانشگاه صنعتی اصفهان
نشست معرفی خدمات و حمایت های صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، با حضور مشاور رئیس هیأت عامل این صندوق و جمعی از اعضای هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

مشاور رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری وشکوفایی ریاست جمهوری در این نشست هدف از تأسیس این صندوق را اجرای قانون حمایت از شرکت ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری ها و اختراعات عنوان کرد.

محمدحسین صادقی افزود: شکوفاسازی، کاربردی نمودن دانش فنی و نتایج تحقیقات و توسعه فناوری از طریق ارایه کمک و تسهیلات و مشارکت با شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان نیز از اهداف مهمی است که صندوق نوآوری و شکوفایی دنبال می نماید.

وی با تأکید بر نقش مهم شرکت های دانش بنیان در توسعه علمی و اقتصادی کشور، کمک به تحقق و توسعه اقتصاد دانش بنیان، تکمیل زنجیره ایده تا بازار، تجاری سازی نوآوری ها و دستاوردهای پژوهشی و اختراعات و نیز کاربردی نمودن دانش از طریق ارایه کمک ها و خدمات مالی و پشتیبانی به شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان را از جمله محورهای اصلی فعالیت های صندوق نوآوری و شکوفایی عنوان کرد.

صادقی دانش بنیان بودن شرکت و اقتصادی بودن طرح ها را دو عامل مهم برای استفاده شرکت های دانش بنیان از خدمات و تسهیلات این صندوق بیان کرد و افزود: طبق آئین نامه اجرایی، حمایت این صندوق شامل شرکت ها و مؤسسات دانش بنیانی است که در زمینه گسترش و کاربرد اختراع و نوآوري و همچنین تجاري سازي فناوری هاي برتر و با ارزش افزوده بالا فعالیت می کنند.

مشاور رئیس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، اعطاي تسهیلات پنج ساله با نرخ ترجیحی و تضمینی متناسب جهت فعالیت هاي قبل از تولید صنعتی، تسهیلات بلند مدت برای تولید انبوه، سرمایه در گردش، فروش اقساطی (لیزینگ)، کمک پرداخت سود بانکی شرکت ها، تسهیل شرایط حضور در مناقصه ها، خدمات ضمانت نامه اعتباری، صدور ضمانت نامه، پوشش بیمه ای محصولات و خدمات، تسهیلات خرید سهام شرکت ها و عرضـه سهـام شرکت هاي دانش بنیان در بازار فرابورس را از جمله خدمات و تسهیلاتی دانست که این صندوق برای ارتقای بازدهی شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته است.

وی در ادامه به بررسی ویژگی ها و چالش های صندوق نوآوری و شکوفایی در ارتباط با شرکت های دانش بنیان پرداخت و گفت: به گردش درآوردن سرمایه و حفظ ارزش آن، مأموریت توانمندسازی پیش‌بینی شده برای صندوق، مشکلات و مجموعه مشخصات فضای کسب ‌و کار کشور، رشد نیافتگی طبیعی شرکت‌های دانش‌بنیان، ریسک‌پذیری بالای طرح ها، مطالبات انباشته، انتظارات رشد سریع این بخش از سوی مسئولین کشور، تعداد و حجم زیاد طرح های رسیده به صندوق، شرکت های نوپا و طرح های ضعیف و کوچک، لزوم تعامل و ایجاد شناخت متقابل مناسب با نهادهای دولتی و شرکت های بزرگ خصوصی، از جمله این چالش هاست.

در ادامه این نشست عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، به ارایه گزارشی از فعالیت ها و خدمات اداره انتقال فناوری این دانشگاه و برنامه های آن برای تجاری سازی و انتقال فناوری پرداخت و گفت: در سال 1392 مبلغ ده میلیارد و 200 میلیون تومان توسط شرکت های دانش بنیانی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این دانشگاه در ارتباط اند، تجاری سازی شده است.

دکتر قیصری با تأکید بر این که روند افزایش طرح های تجاری سازی توسط شرکت های دانش بنیان دانشگاه صنعتی اصفهان در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت، افزود: هشت طرح تجاری جدید نیز به طرح های در حال انجام توسط این شرکت ها افزوده خواهد شد.

گفتنی است: این نشست چهارشنبه گذشته در تالار شهید فتوحی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

 

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.