کدخبر:1058/940312

12 خرداد 1394

مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
برای نخستین بار:
مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
اولين دورة مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات 15 و 16 مهرماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

عضو کمیته برگزاری این مسابقات با اعلام خبر فوق گفت: علم مکانیک سیالات به عنوان یکی از شاخه‌های مهم علوم کاربردی امروزة جهان که فعالیت‌های تحقیقی گسترده‌ای بر روی آن صورت می‌پذیرد، تقریباً در بیشتر رشته‌های مهندسی از جمله مهندسی شیمی، عمران،کشاورزی، معدن، مکانیک و مواد کاربرد دارد و طیف وسیعی از دانشجویان و اساتید را دربر می گیرد.

دکتر محمدرضا چمنی هدف از برگزاری این مسابقات را ایجاد ارتباط بین فعالان علم مکانیک سیالات در این رشته‌ها، فراهم کردن بستر مناسب جهت علاقه‌مند نمودن طیف وسیع‌تری از دانشجویان به این شاخه، تقویت روحیة خلاقیت و نوآوری، ایجاد ارتباط بیشتر میان مفاهیم تئوری و کارکردهای تجربی و تقویت توانایی‌های مربوط به فعالیت های گروهی عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری این مسابقات توسط دانشكده‌هاي مهندسي شيمي، عمران، كشاورزي و مكانيك دانشگاه صنعتی اصفهان در سطح ملي و با همكاري انجمن هيدروليك دانشگاه‌ های اصفهان، تبريز، تربيت مدرس، سيستان و بلوچستان، شيراز، صنعتي اميركبير، صنعتي شريف، علم‌وصنعت و فردوسي مشهد تصریح کرد: با رقابت شرکت‌کنندگان در سه بخش آزمایشگاه مجازی­، نماهنگ (کلیپ)­ و پروژه­ ی عملی­، برگزیدگان هر بخش بر اساس جنبه‌های هنری و خلاقانه، فناوری و علمی آثار انتخاب خواهند شد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان بخش آزمایشگاه مجازی این مسابقات را شامل برنامه‌نویسی و مدل‌سازی یک پدیده سیالاتی عنوان کرد و افزود: تیم‌های شرکت‌کننده که از حداقل دو و حداکثر چهار عضو (به استثنای مشاور علمی) برخورداراند، لازم است باتوجه به موضوع اعلام شده در سایت مسابقات، نسبت به تهیه آزمایش مجازی اقدام نمایند.

چمنی تهیه یک كلیپ (نماهنگ) در رابطه با موضوع‌های مكانیك سیالات توسط گروه دونفره را لازمه رقابت در اين بخش­ عنوان کرد و ادامه داد: متقاضیان رقابت در بخش پروژه عملی­ نیز با تشکیل گروهی با عضویت حداقل دو نفر و حداکثر سه عضو (به استثنای مشاور علمی) نسبت به ساخت شیء مربوطه بر مبنای مؤلفه‌های طرح شده در سایت مسابقات اقدام می نمایند.

وی با بیان این که از برگزیدگان این رقابت ها با اعطای هدایای نقدی تجلیل خواهد شد افزود: به رتبه‌های اول تا سوم بخش آزمایشگاه مجازی­ به ترتیب 25، 15 و10 میلیون ریال، رتبه‌های اول تا سوم بخش نماهنگ به ترتیب 12، 10 و 7 میلیون ریال و رتبه‌های اول تا سوم بخش پروژه‌های عملی به ترتیب 30، 20 و 15 میلیون ریال اعطاء خواهد شد.

عضو کمیته برگزاری این مسابقات اضافه کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان نیز ضمن حمایت از ایده‌های باقابلیت تجاری‌سازی این مسابقات به منظور كمك به تأسيس شركت دانش‌بنيان در این شهرك، جوایزی به نفرات برتر اعطاء خواهد کرد.

گفتنی است: علاقه‌مندان به شرکت در اولين دوره مسابقات ملی دانشجویی مکانیک سیالات که 15 و 16 مهرماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می‌گردد، تا 25 شهریورماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایت مسابقات به نشانی http://sfmc2015.iut.ac.ir ضمن ثبت‌نام، نسبت به ارسال آثار خود اقدام نمایند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.