کدخبر:0812/930126

26 فروردین 1393

سوّمين کارگاه رئولوژی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد
به دنبال برگزاری دو دوره موفق:
سوّمين کارگاه رئولوژی ایران در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد
سومين کارگاه رئولوژی ایران روزهاي 4و 5 تيرماه ماه سال جاری به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

دبیر علمی این کارگاه گفت: پس از برگزاری موفقيت آميز اولين و دومين كارگاه رئولوژي ايران در دانشگاه صنعتی اصفهان و استقبال جامعه ي دانشگاهي و صنعتي كشور از آن، سومين كارگاه رئولوژي ايران روزهاي4 و 5 تيرماه سال جاری در این دانشگاه برگزار خواهد شد.

دکتر کیقباد شمس هدف از برگزاری این کارگاه را بررسی آخرین یافته های علم رئولوژی، شناسایی و ارتباط محققان و پژوهشگران رئولوژی در حوزه های مختلف پژوهشی و صنعتی کشور به منظور همکاری در ارتقاء، گسترش و ترويج بيش از پیش جنبه هاي كاربردي و نظري این علم و بسط آموزش و پژوهش در ابعاد مختلف آن بیان کرد.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان رئولوژی را زیرمجموعه ي مکانیک پیوسته و از علوم جدید بین رشته ای عنوان کرد و گفت: رشته هایی چون مهندسی شیمی، مواد، مکانیک، پلیمر، صنایع غذایی، عمران و نیزگرایش های مرتبط با علوم و صنايع پزشکی و داروسازی، شیمی، فیزیک و ریاضی و مواد و مصالح ساختماني از جمله رشته های مرتبط با این علم هستند.

وی تنوع و کاربری گسترده رئولوژی درتوليد انواع مواد غذایی، محصولات پلیمری، سوسپانسیون ها، امولسیون ها و رنگ ها و ... را سبب افزایش اهمیّت و کاربرد این علم دانست و افزود: مطالعه رفتار سيالات برخوردار از خواص دوگانه جامد-مايع که بر اثر اعمال تنش به آن ها رفتار ي متفاوت با رفتار سيالات ساده يا اصطلاحاً سيالات نيوتني از خود نشان مي دهند عرصه ي فعاليت علم رئولوژی می باشد.

دبیر علمی سومين کارگاه رئولوژی ایران با اشاره به افزایش چشمگیر تعداد مقالات دریافت شده در این دوره از کارگاه نسبت به دوره های قبلی برگزاری آن، از حضور " پرفسور رونالد لارسون" استاد برجسته دانشگاه میشیگان امریکا و شناخته شده ترين رئولوژيست دنيا بعنوان ميهمان و سخنران ويژه در این کارگاه خبر داد.

وی تنوّع مقالات رسیده به دبیرخانه این کارگاه با توجه به گستردگی بین رشته ای این علم را بسیار حائز اهمیّت توصیف کرد و اظهار داشت: در سومين كارگاه رئولوژي ايران بر جنبه هاي كاربردي و صنعتي این علم تأکید خواهد شد.

وی شيوه هاي محاسباتي، رئولوژي كاربردي و صنعتي و مرزهاي دانش در علم و مهندسي رئولوژي را از جمله موضوعات مورد بررسی در نخستين روز برگزاری این کارگاه بیان کرد و افزود: سخنرانی ها در این کارگاه به زبان انگلیسی خواهد بود و مقالات شفاهی و پوسترهای پذیرفته شده، در دومین روز از کارگاه به زبان فارسي يا انگليسي ارائه خواهد شد.

وی تصریح کرد: در پايان این كارگاه ضمن صدور تأییدیه براي شركت كنندگان در كارگاه و ارائه كنندگان مقالات، مجموعه ي مقالات و متن سخنراني ها ضبط و بصورت  DVD‌ در اختيار شركت كنندگان قرار خواهد گرفت.

عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان يكي از نتايج بر گزاري اولين و دومين كارگاه رئولوژي ايران را شكل گيري "انجمن رئولوژي ايران" دانست و ابراز اميدواري كرد كه برگزاري سومين كارگاه رئولوژي ايران موجب افزايش فعاليتهاي آموزشي-پژوهشي در اين زمينه ي علمي و فني بسيار جذاب و اثر بخش شود.

وی در پایان اضافه کرد: علاقه مندان به ارائه اثر يا شركت در این کارگاه مي توانند با مراجعه به سایت  iwr2012.iut.ac.ir و دریافت فرم ثبت نام، نسبت به ثبت نام و ارسال مقالات خود اقدام نمایند.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.