کدخبر:1115/940124

24 فروردین 1394

سومین همایش بزرگ علوم وصنایع غذایی به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
18 الی 20 شهریورماه:
سومین همایش بزرگ علوم وصنایع غذایی به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار می شود
دبیر علمی سومین همایش بزرگ علوم وصنایع غذایی، پانزدهم خرداد ماه سال جاری را آخرین مهلت ارسال مقالات به این همایش اعلام کرد.

دکترصبیحه سلیمانیان‌زاد با اشاره به ویژگی های این همایش بزرگ علمی گفت: ارائه نتایج پژوهش‌های اساتید، پژوهشگران، صاحبنظران، سرمایه گذاران و فعالان موضوع مهم سلامت غذا و نیز دانشجویان دوره های مختلف این رشته، از مهم ترین اهداف برگزاری سومین همایش بزرگ علوم و صنایع غذایی است.

وی رشته علوم و صنایع غذایی و گرایش‌های مختلف آن در ارتباط با جامعه و سلامت انسان ها را دارای اهمیت ویژه ای دانست و تصریح کرد: در این همایش تلاش خواهد شد تا ضعف‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، ارتباط با صنعت، مشکلات صنعت غذا درایران، سلامت و کیفیت غذا و به ویژه دلایل عدم انسجام و نداشتن یک انجمن و پایگاه فراگیرکه بتواند از همه صاحبنظران این رشته استفاده نموده و به عنوان بالا ترین مرجع علمی کشور محل تبادل نظرها و اعلام بیانیه‌ های علمی باشد مورد بررسی قرار گیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان، رونق صنعت غذا و ارتقاء ایمنی غذا را دو محور اصلی این همایش عنوان کرد و ادامه داد: نانوتکنولوژی و نانوبیوتکنولوژی در صنایع غذایی، میکروبیولوژی و بیوتکنولوژی در صنایع غذایی، مهندسی مواد و طراحی خطوط تولید مواد غذایی، بهره‌وری مصرف انرژی در صنایع غذایی، فرمولاسیون مواد غذایی، صنایع فرآورده‌های لبنی، صنایع فرآورده‌های گوشتی، صنایع فرآورد‌ه های غلات و صنایع بسته بندی مواد غذایی از جمله محور های مورد توجه در بخش رونق صنعت غدا می باشد.

دبیر علمی این همایش با اشاره به شاخه های محور ارتقاء ایمنی غذا تصریح کرد: روش‌های نوین فرآوری و نگهداری مواد غذایی، سلامت، بهداشت وکنترل کیفیت مواد غذایی، غذاهای فراسودمند، پری بیوتیک، و پروبیوتیک و امنیت غذایی، استفاده از پسماندهای صنایع غذایی وکنترل آلاینده‌های زیست محیطی غذا، آلاینده‌ها، باقیمانده‌ها و موانع صادرات و افزودنی‌های مواد غذایی و روش‌های کاهش آن ها، محور های مورد توجه در این بخش در سومین همایش بزرگ علوم و صنایع غذایی است.

سلیمانیان‌زاد آخرین مهلت ارسال مقالات به این همایش علمی را پانزدهم خرداد ماه سال جاری عنوان کرد و افزود: علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می توانند به وب سایت این همایش به نشانی http://foodcongress2015.iut.ac.ir مراجعه نمایند.

گفتنی است: دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان به عنوان بزرگترین دانشکده کشاورزی کشور 18 الی 20 شهریورماه سال جاری میزبان سومین همایش بزرگ علوم و صنایع غذایی خواهد بود.

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.