کدخبر:0820/930714

14 مهر 1393

دانشگاه صنعتی اصفهان در بین 400 دانشگاه برترجهان
برای نخستین بار ودر رتبه بندی 2015 – 2014 :
دانشگاه صنعتی اصفهان در بین 400 دانشگاه برترجهان
براساس جدیدترین رتبه بندی سال 2015 - 2014 دانشگاه ها در مؤسسه معتبر رتبه بندی تایمز، برای نخستین بار دانشگاه صنعتی اصفهان به همراه دانشگاه صنعتی شریف در بین 400 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند.

سرپرست مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری و رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اعلام کرد: رتبه دانشگاه صنعتی اصفهان در بازه 400-351 و رتبه دانشگاه صنعتی شریف در بازه 350 - 301 این رتبه بندی قرار گرفته است.

دکترجعفر مهراد با اشاره به حضور هر ساله دانشگاه صنعتی شریف در جمع 400 دانشگاه برتر جهان و همچنین نخستین حضور دانشگاه صنعتی اصفهان در بین 400 دانشگاه برتر جهان، احراز این رتبه را نشان دهنده رشد کمی وکیفی این دانشگاه در پژوهش، آموزش، جایگاه بین المللی و صنعتی دانست.

وی به معیارهای رتبه بندی پایگاه تایمز اشاره وتصریح کرد: رتبه بندی تایمز شامل 13 شاخص در قالب پنج معیار کلی آموزش (با وزن 30 درصد)، پژوهش (با وزن 30 درصد)، استنادات (با وزن 30 درصد)، وجهه بین المللی (با وزن 7.5 درصد) و درآمد صنعتی (با وزن 2.5 درصد) است.

رییس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام افزود: مؤسسه فناوری کالیفرنیا همچون سه سال گذشته رتبه نخست را در این رتبه بندی کسب کرده است. دانشگاه هاروارد رتبه دو و دانشگاه آکسفورد رتبه سه این رتبه بندی را به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: قاره آسیا همچنان در حال رشد و بالندگی است بنحوی که از این قاره، 12 دانشگاه در جمع یکصد دانشگاه برتر جهان حضور دارد که این تعداد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مهراد با بیان این که دانشگاه توکیو ژاپن بعنوان برترین دانشگاه آسیا با عملکرد مشابه سال گذشته رتبه 23 جهانی را به خود اختصاص داده است، گفت: بعد از این دانشگاه، دانشگاه ملی سنگاپور حائز رتبه دو آسیا و 25 جهان و دانشگاه هنگ کنگ نیز با عملکرد مشابه سال گذشته رتبه 43 جهانی و سه آسیایی را کسب کرده است.

وی افزود: از چین دانشگاه پکن و از کره جنوبی دانشگاه ملی سئول به ترتیب رتبه های 48 و 50 را به خود اختصاص داده اند و در این بین دانشگاه خاورمیانه در ترکیه با رشد بسیار بالا وکسب رتبه 85 عملکرد قابل ملاحظه ای داشته است.

شایان ذکر است: دانشگاه صنعتی اصفهان که در این رتبه بندی در بازه 400-351 چهارصد دانشگاه برتر جهان قرار گرفته، درآخرین رتبه بندی های سال 2014 این مؤسسه معتبر بین المللی با کسب رتبه 92، به همراه دانشگاه صنعتی شریف بعنوان 100 دانشگاه برتر جوان زیر 50 سال قدمت جهان و با کسب رتبه 85 و ارتقاء 10 رتبه ای در میان یکصد دانشگاه برتر قاره آسیا قرار گرفته بود.

دیدگاه شما

تبریک

این افتخار بزرگ را به تمام زحمت کشان و دانشجویان تبریک می گویم

You voted 5. Total votes: 615

این افتخار بزرگ بر همه ی

این افتخار بزرگ بر همه ی دانشگاهیان دانشگاه صنعتی اصفهان مبارک باد.
دانشگاه صنعتی واقعا لیاقت بیش از این را دارد.

You voted 1. Total votes: 614

علمی

کاش جزء رتبه های زیر ده بودیم این نشان می دهد که چقدر باید تلاش با بازده عالی داشته باشیم تلاش های زیاد که بازده کمی داردنشان دهنده اتلاف انرژی، هزینه و زمان است که باید ..............

Total votes: 620

رشد ما واقعا جای تبریک دارد

رشد ما واقعا جای تبریک دارد ولی چرا ما نباید در آسیا اول باشیم و یا حتی در جهان و این به نظر من جای تاسف دارد

You voted 2. Total votes: 593

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • آدرس های وب و ایمیل به صورت اتوماتیک به لینک تبدیل می شوند.
  • خطوط و پاراگرافها به صورت اتوماتیک جدا سازی می شود.
CAPTCHA
برای اطمینان از اینکه شما یک فرد حقیقی هستید و از ورود اسپمرهای خودکار جلوگیری شود.
جای خالی را پر کنید.